Sergio Gamisans: “Tenim molta ‘titularitis’: si no tens una carrera, pareix que no ets ningú”
PalmaSergio Gamisans i Vicky Pinar són l’ànima de Maricastaña, una petita botiga de roba, complements i decoració ubicada a Palma que destaca per la varietat d’estampats, colors i formes que ofereix. Tot plegat forma una tendència molt pròpia. “Intentam cercar un estil que quan començàrem no hi era a Palma”, recalca Gamisans. Ja fa cinc anys que naveguen per aquest projecte, i amb èxit.
Sempre havien tingut la idea de tenir una botiga similar al Rialto Living, però al seu estil. No obstant això, les primeres passes en l’educació superior no varen anar en aquest sentit: tots dos varen optar per la branca tècnica. Vicky, de Madrid, és llicenciada en Informàtica i va venir a Mallorca per treballar en aquest àmbit per a una cadena hotelera. Sergio va fer tres anys del grau de Telecomunicacions a Palma i ho va deixar per començar Interiorisme.
“Vaig començar ‘telecos’ perquè m’agrada molt la domòtica, tot el tema de sistemes de control a les cases, i l’única persona que podia firmar projectes en aquell temps era algú que hagués estudiat aquesta carrera”, explica Gamisans. Després, però, va veure que realment només hi havia una assignatura en tots els estudis dedicada en aquest àmbit i va decidir deixar-ho.
El gust per l’interiorisme li ve de família: el seu pare era tapisser, sempre havia treballat en cases luxoses “i jo sempre pensava que m’agradaria fer aquestes cases a mi”, afegeix. Al cap de cinc mesos d’acabar la formació va sortir l’oportunitat d’emprendre Maricastaña, i la parella no s’ho va pensar dues vegades.
Expliquen que eren un dia al sofà i varen veure que es traspassava un local a la plaça de la Mercè, el varen anar a veure i se’n varen enamorar. Tots dos coincideixen en el fet que els 18 anys és prest per escollir la teva professió. En aquest sentit, Sergio diu que són “una mica haters”, però en aquesta edat “molta gent no sap què vol fer. Hi ha qui té una vocació clara, però per a altres és bastant més complicat triar, perquè realment no saps què hi ha”. “A més, tenim una titularitis important: si no tens carrera, pareix que no ets ningú”.
“Feim amics”
Vicky va estudiar a Madrid un mòdul de moda amb Elle que ja li agradà molt, però aquests cinc anys la parella ha estat autodidacta, sobretot a través de les xarxes socials. “Com que som molt friquis, sempre estam pendents de molts perfils d’Instagram i miram què es podria dur, què no hi ha... Avui dia les xarxes, per bé i per mal, són superimportants”. Amb els seus lemes “la vida és massa curta per portar roba avorrida” i “no feim clients, feim amics”, Maricastaña ja és un local emblemàtic del petit comerç palmesà.