El servei d'atenció a les víctimes de l'IBDona rep 1.300 cridades durant l'estiu, un 4% menys que el 2022
Per illes, 1.022 telefonades es varen fer des de Mallorca; 83, des de Menorca; 174, des d'Eivissa, i nou, des de Formentera
PalmaEl servei telefònic 24 hores d'atenció a les víctimes de violència de gènere de l'Institut Balear de la Dona (IBDona) ha atès aquest estiu 1.316 cridades, 53 menys que en el mateix període del 2022, quan se'n varen registrar 1.369, xifra que representa un 4% menys. Segons ha recollit Europa Press, per illes, 1.022 telefonades varen ser des de Mallorca; 83, des de Menorca; 174, des d'Eivissa, i nou, des de Formentera.
Concretament, el 79% de les trucades han estat per violència de gènere. D'aquestes, el 58% de les dones que han cridat han estat víctimes. Així mateix, tenint en compte l'origen, el 79,6% de les cridades han estat fetes per residents. Per edats, la franja predominant és la dels 21 als 50 anys, amb un 48%. D'altra banda, el 38% de les cridades s'han derivat des de l'112. Tenint en compte la resta de mesos, des de gener fins a setembre, el servei ha atès 3.630 trucades, 24 menys que en els nou primers mesos de l'any passat. Així, per illes, 2.864 cridades es varen fer des de Mallorca; 196, des de Menorca; 451, des d'Eivissa, i 16, des de Formentera. De les 103 restants no hi ha informació.
Acompanyament a les víctimes
Pel que fa als acompanyaments de tècnica a les víctimes, se n'han fet 445 de gener a setembre. D'aquests, 252 han estat a Mallorca; 65, a Menorca, i 128, a Eivissa. Igualment, en el tercer trimestre, es varen dur a terme 171 acompanyaments, 70 dels quals varen tenir com a destinació els jutjats de violència de gènere, i 25, el jutjat de guàrdia. Des de l'IBDona han assenyalat que un total de 154 d'aquests acompanyaments es varen fer per violència de gènere, i 14, per violència sexual. A més, s'ha constatat que el 37% de les dones acompanyades convivia amb l'agressor.
També han recordat que divendres passat el Consell de Govern va aprovar autoritzar a la Conselleria de Famílies i Afers Socials tramitar la despesa del contracte del servei d'atenció especialitzada 24 hores per al període 2024-2026. Aquest contracte inclou tant l'atenció telefònica com els acompanyaments presencials, i té un pressupost previst de quasi 2 milions d'euros. A més, el contracte "inclourà un augment del personal tècnic amb tres persones especialitzades més", segons la directora de l'IBDona, Catalina Salom, que ha remarcat que l'any passat "es varen quedar 109 acompanyaments sense que es poguessin atendre".