El servei d'emergències de les Illes va patir més de 5.000 bromes durant el 2018
L'112 rep cada dia una mitjana de 14 telefonades falses que, en el cas de generar mobilització d'efectius, suposen una infracció molt greu
PalmaEl servei d'emergències de la comunitat balear, l'112, va rebre durant el 2018 un total de 5.235 telefonades que varen resultar ser bromes. Aquest volum de cridades suposa el 3% de les que es consideren no procedents i que sumen un total de 171.035.
La major part de les telefonades no procedents són les produïdes per xarxa (60.380) i les errònies (171.038), però aquestes no causen tantes molèsties com les qualificades de bromes, ja que aquestes fan perdre molt més temps als operadors que atenen el servei i poden arribar a mobilitzar-ne efectius.
El servei va rebre l'any passat 781.000 telefonades, quasi el mateix volum que el 2017, una mitjana diària de 2.141. Aquestes varen correspondre a un total de 120.551 incidents que d'una manera o una altra varen ser ateses per aquest servei de la Comunitat.
Les falses telefonades suposen una mitjana de 14 al dia. En relació amb l'any passat, s'ha aconseguit davallar una mica el volum d'aquest tipus de cridada, ja que el 2018 els avisos no procedents varen representar quasi un 5% de les telefonades.
La Llei d'emergències de la Comunitat estableix com a falta molt greu "cridar als telèfons d'emergència i urgència comunicant avisos falsos d'emergències que donin lloc a la mobilització de recursos". Aquestes faltes poden tenir una sanció de 150.001 euros fins a 600.000. En el cas que la telefonada no doni lloc a la mobilització de recursos es considera una infracció lleu, amb una possible sanció de 6.001 a 150.000 euros.