SFM
Societat12/12/2024

SFM a Usuaris del Tren: "És normal que vagin estrets en els trajectes d'hores punta"

El gerent de l'empresa pública ha assegurat que el tren nocturn és una promesa electoral que es complirà

Palma"És normal que els usuaris vagin estrets en els trajectes d'hores punta", ha dit el gerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), José Ramón Orta, a IB3 Ràdio. Preguntat per les queixes que feren l'Associació d'Usuaris del Tren sobre la saturació dels trajectes en hores punta aquest dimecres passat, Orta ha assenyalat que a totes les grans ciutats, els trens de rodalies van plens en aquestes hores concretes.

Cargando
No hay anuncios

En aquest sentit, ha reconegut que la manca de maquinistes és una realitat de l'empresa pública, ja que amb les freqüències actuals faltarien 10 operaris més per poder garantir el servei, que actualment es cobreix amb hores extra, però no és una solució de la qual es pugui abusar per una qüestió de seguretat. Malgrat tot, Orta ha assegurat que l'empresa pública ja ha començat a crear noves places de maquinistes, que s'han publicat al BOIB, per substituir jubilacions.

Així mateix, ha assenyalat que amb vista al 2025, SFM preveu crear més places de maquinistes i de la resta de personal necessari per poder afegir algunes freqüències. En aquest sentit, també s'ha referit a la promesa electoral del PP pel que fa a la creació del servei de tren nocturn, una mesura que ha assegurat que es complirà quan es creïn aquestes places noves. "És una promesa electoral de la presidenta i, com a tal, es complirà", ha apuntat. D'altra banda, ha assegurat que el tipus d'infraestructura que té la xarxa viària de Mallorca no permet que hi hagi molts més trens alhora a les vies, pel sistema de seguretat que tenen.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa als cinc trens nous que havien de posar-se en marxa, ha explicat que de moment només n'hi ha un perquè estan acabant de formar els maquinistes per pilotar-los. Així mateix, ha explicat que aquests combois també resoldran molt la saturació perquè disposen de menys seients i, per tant, tenen més cabuda. Sobre la gratuïtat o no del tren a partir de 2025, Orta ha assenyalat que estan pendents del govern estatal, tot i que el seu desig és que se'n mantingui la gratuïtat. "Estam encantats, aquests mesos s'han batut rècords d'usuaris", ha dit el gerent.