El sol i platja, la diversió i el preu segueixen sent les principals motivacions per visitar les Illes
Més del 70% dels turistes situen aquests atractius entre les raons decidir-se a viatjar a la nostra comunitat
PalmaLes principals motivacions per visitar les Illes Balears són de llarg el sol i platja, la diversió i el preu, tot i l'esforç promocional realitzat per les distintes administracions públiques i per les empreses per donar conèixer altres atractius turístics, com l'interior de les illes o l'oferta cultural i gastronòmica, segons dades d'un estudi de Gadeso.
A l'informe es destaca el que 73% dels turistes consideren que el sol i les platges són el principal atractiu de les Illes, un increment de 7 dècimes sobre el resultat de l'any passat. Formentera i Mallorca presenten el major percentatge en aquest atribut, amb un 74,2% i 74,1%, respectivament, Eivissa registre un 72,3% i Menorca un 71,2%.
La diversió, amb un 71,2% se situa en el segon lloc. Lògicament, Eivissa està molt per damunt la resta, amb un 83%. En canvi, a Menorca només un 64,2% cita aquest element com a motivació central. El preu seria el tercer atractiu, amb un 70,1% i sense grans variacions per illes.
Ja a molta distància se situen els altres aspectes. El coneixement anterior de les Illes motivaria al 45% dels turistes, factor que també té major pes en el cas d'Eivissa, on puja fins al 52%. La recomanació d'amics impulsaria a viatjar a l'Arxipèlag al 43% dels visitants, mentre que la recomanació d'agències registre un 37,3%. Per acabar, només un 29,6% dels enquestats indica la tranquil·litat i el descans com a motivació per conèixer la nostra comunitat. Aquest percentatge apuja fins al 37,2% en el cas de Menorca i baixa fins en el 24,3% en el d'Eivissa.
Pel que fa a la repetició dels turistes, l'estudi indica que "continua sent rellevant l'índex de fidelitat (33,3%), encara que baixa en diferents intensitats segons l'illa. La voluntat de repetició (29,6%) baixa de manera rellevant del 31,7% de l'any passat. A Menorca decreix des del 27,6 al 25,8%.