Amb ulls de joc

Taula d'estació: Què és i com fer-ne una?

És una oportunitat per gaudir de l'observació de la natura i relacionar-se amb l'entorn més proper

Taula de primavera
  • Tipus de joguina: Petits elements que evoquen una estació de l’any
  • Edat: De 3 a 100 anys
  • Possibilitats: Observar els canvis d’estació relacionant-nos amb l’entorn proper
  • Pedagogia: Waldorf

Si hi ha una cosa que els infants saben fer, és observar, ho fan amb deteniment, com si els anés la vida, potser és perquè els hi va!

Què és?

Un punt de partida amb elements inspiradors de l’estació que anirà creixent amb els tresors que trobeu en les vostres sortides a la natura; però no cal anar gaire lluny, també trobareu coses molt interessants de camí a l’escola. Podeu començar muntant 4 elements inspiradors en un petit espai visible a casa.

Què inclou?

Element

Simbolisme / ús

Fada o un personatge

La terra. Protegeix la natura al seu voltant.

Postal/dibuix

Inspiració visual i artística

Espelma

La llum

Llibre(s)

Guies de natura, llibres de poesia i dimatges.

Elements naturals

Flors, petxines, fulles, la pell duna serp o plomes.

I també

Prismàtics, observador dinsectes, salabret.

Element

Simbolisme / ús

Fada o un personatge

La terra. Protegeix la natura al seu voltant

Postal/dibuix

Inspiració visual i artística

Espelma

La llum

Llibre(s)

Guies de natura, llibres de poesia i dimatges

Elements naturals

Flors, petxines, fulles, la pell duna serp o plomes

I també

Prismàtics, observador dinsectes, salabret

Element

Simbolisme / ús

Fada o un personatge

La terra. Protegeix la natura al seu voltant

Postal/dibuix

Inspiració visual i artística

Espelma

La llum

Llibre(s)

Guies de natura, llibres de poesia i dimatges

Elements naturals

Flors, petxines, fulles, la pell duna serp o plomes

I també

Prismàtics, observador dinsectes, salabret

Coneixen tot allò que és important per a ells

El 2010 Anna McAlister i Bettina Cornwell van publicar un estudi que concloïa que els infants de 3 a 5 anys reconeixien marques que eren rellevants per a ells, com ara de menjar ràpid o supermercats. L'estudi va generar un debat sobre la influència del màrqueting en la infància. Però, i si ens quedem amb la frase "rellevants a la seva vida" i la utilitzem per apropar-los el que hauria de ser veritablement significatiu, com ara el nom dels arbres de la seva ciutat, dels ocells o dels rius?

Dir les coses pel seu nom

Classificar les coses pel nom és una part profunda de l'adquisició del llenguatge. Per esmentar una cosa, els infants fan un llarg recorregut d’assaig i error, sense complexos i dedicant grans esforços per sumar paraules al seu vocabulari. En molts pobles i ciutats podem observar orenetes comunes i de cua blanca, tórtores, falciots, merles i caderneres, però els diem: mira els ocellets!

Conclusió

La taula d’estació és una invitació a observar amb ulls d’infant, sense vergonya i amb curiositat. Ells són grans mestres i també una gran excusa per aprendre coses noves, no deixeu passar l’ocasió i mireu de sorprendre-us plegats observant el que passa davant dels vostres ulls.

stats