Estilisme
Societat06/01/2024

La tendència entre les famoses: tenyir-se de vermell després d'una ruptura

Parlem amb l'estilista del saló de perruqueria Llongueras, Lorena González-Coronado Salas

BarcelonaEl 2023 ha estat un any complicat en termes sentimentals. Ningú se n'ha salvat, des de polítics fins a futbolistes, passant per cantants i actrius. Però, tot i que cada ruptura és un món, a partir de les tendències de les xarxes i de la sobreexposició de la vida personal ha nascut un punt en comú entre moltes noies que han tallat amb les seves parelles: tenyir-se el cabell de vermell. La perruquera de Llongueras Lorena González-Coronado Salas ha explicat a l'ARA què representa aquest canvi de look i l'impacte que té aquesta moda d'internet en el dia a dia d'un saló de perruqueria.

Quan dues persones decideixen prendre camins separats, s'inicia un procés de dol intern que pot viure's de maneres molt diferents, però que sovint està comprès per les mateixes etapes emocionals. Tot aquest recorregut també es plasma en el nostre aspecte físic. En el cas de cantants com Aitana, Rosalía, Shakira o Karol G, van prendre la mateixa decisió estètica: tenyir-se el cabell de color vermell.

Cargando
No hay anuncios

Lorena González-Coronado Salas, amb 17 anys d'experiència al saló de Llongueras, explica que històricament s'ha donat que quan hi ha un trencament amb algun aspecte vital "sovint es demanen tallades de cabells extremades, perquè la persona sent que ha d'allunyar-se d'allò que ha deixat enrere, sigui una ruptura, un canvi de feina o una perspectiva vital diferent". Però aquests canvis estètics no sempre tenen a veure amb el color, de vegades "només implica un canvi d'estil conservant el color original".

De fet, el terme en anglès breakup haircut fa referència a la tallada de cabells per desprendre's del passat, ja que hi ha qui diu que el cabell guarda record i al tallar-lo trenques amb el passat. Ara bé, el fet que les diferents cantants hagin decidit tenyir-se el cabell de color vermell no és casualitat. "El color vermell és símbol de poder i força, també de seducció. Per això els llavis també es pinten de color vermell intens, per accentuar l'atreviment i tot allò que està vinculat amb la feminitat", explica l'estilista.

Cargando
No hay anuncios

Aitana va ser l'última a pujar al carro d'aquesta tendència. A principi de novembre apareixien els rumors que la de Sant Climent de Llobregat i Sebastián Yatra havien pres camins separats i el 14 de novembre publicava una fotografia amb el cabell més curt i tenyit d'un color vermellós caoba. La fotografia va ser la certificació de la rumorologia de les xarxes. Un cas similar també va ser el de la cantant colombiana Karol G i la ruptura amb el també cantant Anuel.

Cargando
No hay anuncios

Hi ha qui apunta també una espècie de premonició. Com el cas de la cantant Tini Stoessel, que al mes d'abril va tenyir-se amb metxes vermelloses i al cap de 3 mesos apareixia a la premsa que la relació amb el futbolista argentí Rodrigo de Paul s'havia acabat.

Sigui com sigui, aquesta tendència està tenint un impacte al carrer. Les clientes de González-Coronado Salas sovint venen amb fotografies de referència per imitar, una manera de fer que ajuda molt els perruquers per entendre el client. "Mentre que els homes venen a la perruqueria amb fotografies de futbolistes, les dones s'emmirallen sobretot en les presentadores de televisió i les noies joves en cantants i influencers".

Cargando
No hay anuncios

L'estilista de Llongueras també ha notat un augment de noies joves que es tenyeixen el cabell amb colors vermellosos i pensa que la tendència sortida a les xarxes podria tenir-hi relació. "Les perruqueries són espais de molta confiança. Normalment, a les clientes les coneixem de fa temps i una part de la nostra feina és recordar qui són i el que ens han explicat. És habitual que moltes d'elles vinguin a la perruqueria perquè volen un canvi que les empoderi després d'haver patit una ruptura".

González-Coronado Salas també pensa que les persones que ja s'han fet canvis de look "més atrevits" són un perfil de client que és més susceptible a les tendències a les xarxes. "Algú que només ve a tallar-se el cabell sense tint és difícil que caigui en aquest tipus de moda", assenyala la perruquera.