El TIB reforça amb deu busos les línies amb més ocupació de Mallorca
El vehicles són més grans i cobriran l’augment de demanda de les zones de Cala Millor i Can Picafort amb Palma
PalmaLa xarxa de transport públic interurbà de Mallorca ha incorporat deu busos nous per reforçar les quatre línies que registren una major ocupació: Cala Millor- Palma (401), Can Picafort- Alcúdia- Palma (302), Can Picafort- Aeroport (A32) i la de Tolleric- Palma (504). Dels deu nous vehicles, vuit són de pis alt amb una capacitat de 75 seients, aproximadament un 20% més que els dels busos més grans de la flota actual, que en tenen 63. Aquest dilluns ja en varen començar a circular quatre, encara que la resta s'incorporaran al servei durant la resta de setmana.
Els vuit autobusos de 75 seients reforçaran les línies de Cala Millor- Palma (401) i de Can Picafort- Alcúdia- Palma (302). Els dos vehicles restants, amb 57 seients, circularan a les línies de Can Picafort- Aeroport (A32) i la de Tolleric- Palma (504). Aquest reforç dona resposta a l'augment de la demanda que hi ha hagut en els darrers mesos. Durant els quatre primers mesos de l'any, el nombre d'usuaris s'ha incrementat un 42% respecte del mateix període del 2023.
La directora general de Mobilitat, Lorena del Valle, ha explicat que aquesta iniciativa es mantindrà durant tot l'any "no només per als turistes, sinó també per als treballadors de la zona" amb l'objectiu de "satisfer les necessitats de transport públic a tota l'illa". Del Valle ha assegurat que amb aquest reforç "s'augmenta la capacitat d'aquestes línies prop d'un 15%". Es canviaran els busos de les línies més sol·licitades pels vehicles nous que tenen 75 seients i que els actuals s'empraran per "equilibrar" les rutes que més ho necessitin.
Busos sostenibles
Els deu nous busos són vehicles de Gas Natural Comprimit (GNC), respectuosos amb el medi ambient, que contribueixen a la reducció de C02 i gasos contaminants. Així, el servei de transport públic interurbà de Mallorca tindrà a partir d’ara una flota de 212 busos de GNC i 18 de propulsió elèctrica. En aquest sentit, Del Valle ha remarcat que "la principal contribució al medi ambient és el transport públic" i ha apuntat que per moure la quantitat d'usuaris que desplaça el TIB "haurien estat necessaris 60.000 vehicles diaris durant l'any passat".
Per altra banda, també disposen de pantalles interiors d'informació a l'usuari i connectors USB per carregar dispositius mòbils, entre d'altres. A més, tenen elevadors; doble rampa elèctrica per facilitar l'accés de cadires de rodes i de cotxets d'infant; tres càmeres de seguretat amb vídeo-gravació; a més de càmeres intel·ligents i sensors de visió que alerten el xofer i prevenen col·lisions amb altres vehicles. A això, s'hi afegeix un sistema que controla el nivell d’alcoholèmia del conductor i que no permet arrencar el bus si aquest està per sobre dels nivells permesos. El conductor, per part seva, està protegit amb mampares de seguretat antivandàlica.