Fashion Week
Societat01/10/2024

Transparències, Rosalía de Dior i corbates per a dones: tot el que hem vist a la passarel·la de París

Aquest dimarts s'ha acabat l'última gran setmana de la moda internacional amb les desfilades de grans firmes d'alta costura com Valentino, Christian Dior i Dolce & Gabbana

BarcelonaLa moda és el termòmetre social d'un lloc i un moment, i la setmana de la moda de París, no ha estat una excepció. Des del 23 de setembre fins aquest dimarts la capital francesa ha estat l'epicentre de l'alta costura i s'hi han vist les propostes de firmes com Louis Vuitton, Miu Miu, Chanel, Balmain, Chloé, Valentino o Christian Dior, encarregades de presentar els seus looks per a la primavera estiu 2025. Si bé cada casa ha defensat a les passarel·les l'herència d'un llegat estilístic propi, el vincle amb les tendències nascudes al carrer han marcat les propostes que s'han presentat a les grans desfilades. Un exemple d'això ha estat la dicotomia entre els estilismes femenins representats per vestits llargs i delicats i, per altra banda, els dissenys estructurals i masculins que reivindiquen el paper de la dona al món dels negocis.

Però si hi ha algun representant de grans col·lectius socials, aquests són les icones sortides de la indústria musical i cinematogràfica, capaços de moure masses des dels seus perfils a les xarxes socials. Del poder de persuasió que tenen les celebritats, també se n'han adonat les marques, que des de fa anys col·laboren amb famosos per convertir-los en ambaixadors de les cases d'alta costura. En el cas de Dior, la seva ambaixadora estrella d'aquest any ha estat la cantant catalana Rosalía, que va assistir a la desfilada de la firma francesa amb el seu color de confiança: el negre. Així ho va explicar a través d'un vídeo al perfil oficial de Dior, en què es veia la cantant a l'interior d'una habitació d'hotel parodiant els vídeos dels influencers ensenyant davant la càmera cada una de les peces que havia escollit per assistir a la passarel·la de la marca celebrada al Museu Rodin. Juntament amb la catalana, Dior també va convidar algunes altres ambaixadores de la casa com les actrius Jennifer Garner, Anya Taylor-Joy i Natalie Portman.

Cargando
No hay anuncios

L'idil·li bucòlic de Chloé i Valentino

Tal com es va veure al look que va mostrar la cantant al seu Instagram, Rosalía no renuncia a peces tradicionalment femenines com la faldilla midi, malgrat que es manté fidel a l'estètica fosca i estructural amb un blazer creuat. Aquest mateix contrast entre el que és femení i masculí és el que s'ha pogut veure en les diferents propostes que han desfilat al llarg d'una setmana a la capital de la moda. Ara bé, si hi ha una tendència victoriosa de totes és el teixit de transparències. Les teles que deixen entreveure la pell han aconseguit adaptar-se arriscant també amb propostes més atrevides amb colors tendència com són el verd llima i el groc llimona i també s'han fet lloc entre els dissenys més bàsics de colors neutres i peces de fons d'armari.

Cargando
No hay anuncios

Marques com Chloé i Valentino han estat les firmes que han capitanejat el retorn als clàssics amb arquetips femenins, una mirada al passat que en els últims mesos s'ha palpat entre les tendències d'internet amb el boom de les anomenades Trade wife, les dones que s'emmirallen amb els models de família tradicional i encarnen el rol de mestressa de casa. En aquesta mateixa línia, aquestes dues marques han reivindicat els vestits de cua llarga, els volants, les peces amb capes i colls tipus rococó del segle XVIII. Per crear l'estètica bucòlica els volums han tingut un gran protagonisme, sobretot amb les faldilles tipus bloomers –nascudes als anys vint com a primers banyadors de dones– i que generen un efecte visual tipus globus. Els colors que més s'han vist són tots aquells que fluctuen dins la gamma dels vermells i roses, passant pels fúcsies més potents fins als colors més pastel.

Cargando
No hay anuncios

El cop de puny de la masculinitat a la roba per a dones

Una de les marques que s'ha quedat a mitges entre l'estètica de melancolia femenina i els dissenys rectes i masculins ha estat Victoria Beckham –la marca que du el nom de la seva dissenyadora i antiga membre de Spice Girls–. Per una banda, la dissenyadora ha fet un homenatge al nu i a la senzillesa lluint una gran quantitat de dissenys amb transparències arrapades als cossos femenins. De fet, la dissenyadora britànica és la que ha dut més lluny l'aposta per les transparències, ja que fins i tot s'ha atrevit a fer desfilar les models amb sabates amb vetes de plàstic transparents i amb talons fets amb plexiglàs. Ara bé, Beckham tampoc ha abandonat la masculinització de la seva estètica amb vestits compostos per americanes desestructurades i pantalons de sastre.

Cargando
No hay anuncios

Aquesta tendència estilística recorda la tendència de les Girlboss impulsada per la dissenyadora Sophia Amoruso a principis del 2010. Les anomenades Girlboss són aquelles dones que reclamen ocupar espais històricament representats per homes, motiu pel qual també repeteixen els mateixos models estilístics masculins com les americanes quadrades i rectes. La firma que ha portat més lluny aquesta tendència ha estat la sobrietat de Saint Laurent, incorporant, fins i tot, corbates als dissenys pensats per a dones.

Cargando
No hay anuncios

També Hermès s'ha inspirat amb la mateixa estètica, si bé ha defensat uns dissenys més atemporals i relaxats. Per la casa francesa, el seu complement estrella han estat les bosses de mà, també senyal d'una moda pràctica i pensada per les dones treballadores que necessiten espai per encabir-hi una gran quantitat d'objectes. Els colors que més s'han deixat veure són els colors neutres i tons terra com el marró, el beix i puntualment el color bordeus. Malgrat ser poc habitual en les col·leccions de primavera-estiu, a les passarel·les d'aquest any el negre ha guanyat espai, sobretot a través de la proposta presentada per Dolce & Gabbana.