El transport marítim és el sector més difícil de descarbonitzar a les Illes
El director general d'Energia insta a la urgència per reduir les emissions de les embarcacions per poder complir els objectius que marca Europa
Palma"El transport marítim és el sector més difícil de descarbonitzar", ha declarat aquest dilluns el director general d'Energia i Canvi Climàtic, Pep Malagrava, que ha participat en la Setmana Europea de l'Hidrogen, feta a Brussel·les. Malagrava ha explicat que, tot i que les Illes Balears han reduït en 2.529 tones les emissions de CO₂ fins al 2021, encara és necessari abordar el tema de les emissions del transport marítim.
"Sabem que el transport és un dels grans contaminants i el sector que més emissions emet; per tant, és urgent trobar solucions eficaces", ha dit. A més, ha afirmat que, malgrat que les mesures adoptades pel Govern han assolit que les Illes hagin deixat d'emetre 4.985 tones de SOx (òxids de sofre) des del 2015, l'equivalent al que emeten 16 creuers en un any, "no és suficient per poder complir els objectius" que marca Europa.
En aquest sentit, Malagrava ha recordat el projecte de la planta d'hidrogen de Lloseta, un projecte qüestionat pel seu funcionament. "Hem de treballar perquè l'hidrogen renovable tingui el seu paper a la transició energètica a les Balears amb els consums més eficients possibles, com poden ser el transport marítim o l'emmagatzematge d'energia a llarg termini", ha conclòs. En aquest sentit, l'Informe Anual del Comitè d'Experts per a la Transició Energètica i el Canvi Climàtic de les Illes Balears assenyala que els usos de l'hidrogen verd com a font d'energia haurien de ser limitats, i els experts recomanen el seu ús per als vaixells més grans.