Societat16/12/2020

Els transportistes només veuen bé la reducció de la velocitat a la via de cintura si s'hi fa un carril especial enmig

El gerent de la federació que aglutina les empreses del sector, Salvador Servera, diu que només hi circularien el transport públic i taxis per evitar embossos

K. O.
i K. O.

PalmaLa Federació Empresarial Balear de Transports (FEBT) només veu bé la reducció de la velocitat màxima de la via de cintura de Palma de 120 quilòmetres per hora a 80 si s'hi fa un carril especial enmig, per on només circulin el transport públic i taxis, entre altres vehicles especials. Així ho explica a l'ARA Balears el gerent de la patronal, Salvador Servera, que aquest dimecres s'ha reunit amb el conseller de Mobilitat del Consell de Mallorca, Iván Sevillano, per saber més sobre la reducció de la velocitat que entrarà en vigor l'1 de febrer de 2021.

La proposta de Servera no és cap novetat perquè està previst en l'actual Pla director sectorial de mobilitat del Govern. En el document es preveu la creació de vies reservades per al transport públic i vehicles d'alta ocupació a les zones amb més congestió, com ara la via de cintura. Concretament, es parla d'utilitzar la mitjana central d'aquesta via fent estrets els carrils de circulació i limitant la velocitat a 80 km/h al llarg d'11 quilòmetres. Aquests carrils també estan prevists entre Santa Ponça i la via de cintura de Palma i entre la capital i l'aeroport.

Cargando
No hay anuncios

El gerent de la federació també ha defensat un altre article del pla en què es parla de reduir la velocitat 100 km/h a les vies de dues direccions o amb barreres centrals, exceptuant-ne, però, les vies que per augmentar la capacitat o amplada dels carrils es consideri que és necessari limitar-les encara més.

Segons Servera, el conseller de Mobilitat ha deixat ben clar que la mesura anunciada pel Consell està presa. De fet, Sevillano va dir el mateix als partits de l'oposició en el ple de la institució del 10 de desembre. El gerent també ha explicat que el gener tindran els documents que avalen la reducció de la velocitat a la via de cintura i que llavors tornaran a opinar.