Ni treure líquids ni recollir la safata: així són els nous filtres de Son Sant Joan
L'aeroport de Palma estrena un nou sistema que passa de la planta quarta a la zona de facturació
PalmaL'aeroport de Palma canvia a partir d'aquest dimecres la ubicació dels filtres de seguretat, que fins ara es trobaven a la planta quarta, i passaran a la mateixa zona de facturació. Així ho ha informat aquest dimarts, en roda de premsa, el director de l'aeroport de Palma, Tomás Melgar, assenyalant que, "encara que aquest nou espai està previst per a 44 filtres, de moment, se n'obriran 18", atès que, ha afegit, "són els que es necessiten per al trànsit d'aquesta setmana i les pròximes".
D'aquesta manera, Melgar ha precisat que, a partir d'aquest dimecres, "es posaran en funcionament nou arcs i 18 línies, 17 de les quals són de darrera tecnologia i una és per a subministraments".
Més comoditat
"Les màquines que s'hi instal·laran", ha explicat, "són EDSCB, que tenen l'avantatge que els passatgers no han d'extreure de l'equipatge ni líquids, ni els ordinadors, ja que tenen capacitat de visió en tres dimensions". "La normativa es manté exactament la mateixa, però la diferència és que es guanya molt en comoditat", ha subratllat. De la mateixa manera, ha afegit, "s'instal·la un sistema ATRS, de devolució automàtica de safata". Gràcies a aquest nou sistema, "una vegada que la safata passa l'escànner, si aquesta està neta, si no té problemes, continua el recorregut en línia recta i, si té algun problema, es desvia a una línia auxiliar, adjacent, en la qual el vigilant amb el passatger pot revisar-lo i comprovar que tot està correcte, de manera que el flux principal no es veu afectat". El director de l'aeroport de Palma s'ha compromès finalment al fet que "a l'estiu, ja estiguin tots els filtres acabats i preparats" per respondre a les necessitats de la temporada.
Hi passaran més passatgers?
Malgrat que l'aeroport de Palma augmentarà el nombre de fingers amb l'ampliació, que va començar el 2022 i acabarà el 2026 amb un cost de 559 milions d'euros, Melgar ha assegurat que l'operativitat d'aquesta infraestructura serà la mateixa. El director ha remarcat que els nous fingers s'instal·len per millorar la comoditat de passatgers i companyies aèries. Cal recordar que també es treballa per allargar els dics d'embarcaments del mòdul D, que tindrà tres passarel·les noves. A més, l'edifici principal tindrà dues línies més de taulells de facturació i dues cintes més de recollida d'equipatges.
Amb els filtres de seguretat a la segona planta, a la quarta –on estaven fins ara– hi haurà una gran zona comercial i de distribució de passatgers.