UGT i CCOO anuncien vaga a Iberia durant les festes de Nadal
Ambdós sindicats han parlat d'un total de vuit dies d'aturada
PalmaUGT i COO han anunciat aquest dimecres que convocaran vaga a Iberia per als dies 29, 30 i 31 de desembre i els dies 1, 4, 5, 6 i 7 de gener davant la negativa de la companyia per crear una prestació de serveis d'assistència a terra, fet que Iberia ha titllat "d'irresponsable". Segons fonts d'Europa Press, els sindicats informen de diferents reunions amb Iberia i IAG, en les quals la companyia no ha acceptat crear l'esmentat servei que reclamen els treballadors. Per aquest motiu, han decidit convocar aquesta vaga en plenes festes de Nadal, que serà registrada durant les pròximes hores.
Per la seva banda, la companyia ha emès un comunicat en el qual mostra la seva "enorme decepció" davant aquesta "irresponsabilitat", ja que assegura que han estat en contacte contínuament amb els agents socials des que es va resoldre el concurs del servei prestat per Aena, el passat mes de setembre, per "satisfer les principals inquietuds dels seus treballadors". Ibera considera que la vaga convocada per a aquestes festes "perjudica irreparablement" el dret a les vacances i a la reunió de les famílies i amics "de manera irresponsable". Amb tot, l'aerolínia ha assegurat que aquesta convocatoria romp el "diàleg constructiu" que hi ha hagut durant les darreres setmanes.
La companyia assegura que el servei d'autohandling no és viable
En el marc d'aquest diàleg, Iberia ha defensat que el servei de prestació d'ajut a terra, que es coneix amb el nom d'autohandling, "no és una solució viable", ja que es mantindrien en el grup les persones de major edat i, per tant, amb més salari. Això significa que els operadors adjudicataris comptarien amb el personal de menor cost salarial, per la qual cosa podrien oferir preus molt més competitius, que no es podrien aconseguir mitjançant l'autohandling.
A més, aquesta diferència de competitivitat també li impediria complir amb el nivell de rendibilitat que el grup té compromès amb els seus accionistes. Si Ibèria fes autohandling la companyia estaria premiant econòmicament els guanyadors del concurs d'Aena i les aerolínies internacionals amb les quals competeix, la qual cosa es traduiria en "pitjors resultats, incapacitat de creixement i una amenaça al conjunt dels seus treballadors". Així mateix, recorda que Iberia mai no ha fet autohandling en aquells aeroports en els quals opera i sempre ha optat per contractar els serveis, ja que és un sector amb marges tan baixos i tan intensiu en recursos humans que necessita el volum que suposa prestar serveis a terceres companyies per aconseguir una mínima rendibilitat.