UGT reclama un canvi urgent al sistema d'oposicions docents a les Illes Balears

El sindicat entén que s'ha de poder conjugar la disminució del percentatge d'interinitat amb l'estabilització dels treballadors interins de llarga durada

Imatge d'arxiu.
Ara Balears
04/02/2020
2 min

PalmaUGT Ensenyament ha reclamat que es faci un canvi urgent al sistema d'oposicions docents a les Illes Balears. Després d'assistir a la Mesa Sectorial d'Educació, on s'ha analitzat la proposta de la convocatòria d'oposicions 2020, la més nombrosa de la història de l'ensenyament públic a les Illes Balears, amb 1.140 places, el sindicat ha reclamat aquest canvi amb l'objectiu de conjugar la disminució del percentatge d'interinitat amb l'estabilització dels treballadors interins de llarga durada.

UGT Ensenyament ha tornat a exigir que es demani al Ministeri d'Educació un sistema transitori d'accés a la funció pública docent, ja que "unes macrooposicions com les actuals han de permetre tant l'estabilitat laboral del professorat interí com l'entrada de nous aspirants, valorant també la constància i la fidelitat dels treballadors interins de la mateixa Conselleria, que han dedicat la seva vida a educar tota una generació de nins, nines i joves de les Illes Balears".

UGT també ha criticat la gestió de la Conselleria d'Educació i del Govern balear perquè "no ens consta cap passa per part de la Conselleria en aquest sentit, encara que ho hem demanat en moltes ocasions, la qual cosa ens dona a entendre que no és una prioritat per a aquesta administració". "No demanam cap experiment. Aquest sistema, contemplat al Reial Decret 276/2007 i vigent i aplicat entre els anys 2007 i 2011, amb unes taxes d'interinitat superiors al 20%, insuportables per al sistema educatiu, un context molt similar al que vivim avui, va suposar la consolidació de molts treballadors interins, així com l'entrada de nous aspirants, cosa que reduí la precarietat en l'ocupació" ha sentenciat el sindicat.

El canvi de procediment que reclama UGT Ensenyament es basa a simplificar la fase d'oposició: augmentar l'optativitat per triar tema i la unitat didàctica a defensar; que les proves de la fase d'oposició deixin de ser eliminatòries per garantir un vertader concurs-oposició i eliminar la part pràctica en certes especialitats. Pel que fa a la fase de concurs: que la valoració de l'experiència docent com a mèrit tingui el màxim pes possible i s'incrementi el nombre d'anys a computar fins al màxim legal permès.

Per al sindicat, el sistema actual "valora més el coneixement de dades que l'experiència i la metodologia aplicada a les classes". "Existeix una fase eliminatòria basada en coneixements teòrics, que fa competir aspirants que han acabat la carrera fa menys de cinc anys amb aspirants que la finalitzaren els anys 90", ha assegurat.

stats