Lemes feministes i úters brodats a l'última desfilada de Gucci
El director creatiu de la marca italiana s'alça a favor de la igualtat de gènere i la lliure elecció
BARCELONALa firma de luxe italiana Gucci ha presentat aquest dimarts, en una desfilada a Roma, la seva última col·lecció inspirada en moments del passat i la història i barrejats amb fets actuals, com l'auge del feminisme i les reivindicacions a favor de l'avortament.
Així, entres els 97 'looks' que es van poder veure als Museus Capitolins hi havia jaquetes estampades amb lemes com "El meu cos, la meva elecció" i "Chime", el nom de la campanya de Gucci a favor de la igualtat de gènere.
Alessandro Michele és el director creatiu de la marca des del 2015 i, per tant, és el responsable dels dissenys que es van presentar a la passarel·la. Segons explica 'The Guardian', després de l'esdeveniment Michele va dir que "les dones haurien de tenir la llibertat d'elecció i de voler acabar amb un embaràs", unes declaracions que arriben just després que als Estats Units diversos estats hagin aprovat lleis molt retrògrades pel que fa a l'avortament.
La desfilada es va desenvolupar en un ambient fosc i en què els assistents portaven torxes. En aquest sentit, la peça més destacada sobre la passarel·la va ser un vestit llarg de seda amb una flor brodada que creixia dins un úter. Concretament amb aquesta peça, Michele va dir que volia plasmar la seva visió d'igualtat, llibertat i lliure expressió personal.
Entre els dissenys de la nova col·lecció també s'hi van veure elements relacionats directament amb l'Església catòlica. Collarets i escapoles clericals i hàbits de monges van ser algunes de les peces presents. Així, els 'looks' amb referències al dret a l'avortament quedaven contraposades a les peces religioses, que simbolitzaven la visió antiavortista de l'Església catòlica. Tot plegat era, segons el 'The Guardian', una crítica a l'ala més conservadora del catolicisme.
No és la primera vegada que Gucci es posiciona a favor dels drets de les dones. De fet, l'any 2013 la marca va iniciar la campanya Chime for Change, que finança projectes arreu del món per desenvolupar els drets sexuals i reproductius de les dones, la salut materna i la llibertat d'elecció individual. Des del seu naixement s'han recaptat 15 milions de dòlars i s'han fundat 430 projectes en 89 països.