Els valents de Diambaar: d’exmanters a dissenyadors

Van arribar en pastera, van sobreviure amb la venda ambulant i aquest dijous van presentar el seu projecte emprenedor damunt la passarel·la

Un moment de la desfilada
Gemma Garrido Granger
24/05/2018
2 min

BarcelonaVan arribar en pastera a Espanya, van sobreviure amb la venda ambulant i aquest dijous van presentar el seu projecte emprenedor damunt la passarel·la. La cooperativa Diomcoop, creada per un grup d’exmanters, va presentar al ritme de música africana la seva primera col·lecció de moda: Diambaar, slow fashion, pure life. Diambaar és una paraula en wòlof, una llengua que es parla al Senegal i que defineix molt bé el que representen els seus impulsors: vol dir valent. En l’acte, una desfilada al pati del Museu Frederic Marès, es van exhibir les primeres 26 peces de roba que formen el projecte i que han sigut creades per 16 persones membres de la cooperativa.

“M’agradaria recordar que ara fa 10 anys David Miró ens va contactar per incloure persones que havien arribat en pastera en les seves desfilades, com a forma de provocació”, va subratllar ahir Yamadou Bocar Sam, un dels membres de la cooperativa, que va afegir: “Avui em fa feliç poder dir que tot això no es tracta de provocació, sinó d’innovació”.

Entre aplaudiments del públic assistent a la desfilada, els representants de Diomcoop van demanar que la roba de la col·lecció entri als armaris de tothom si es vol normalitzar la marca. “Diambaar reflecteix els valors dels socis de la cooperativa: la roba està feta amb teles africanes que transmeten alegria, però l’estil és molt europeu perquè s’adapti al públic”, va explicar molt emocionada la Fatu, coordinadora del projecte, que arrenca amb una campanya publicitària amb imatges del fotògraf Samuel Aranda, guanyador del premi World Press Photo 2011 i el premi Ortega y Gasset a la millor fotografia 2015.

La col·lecció la formen peces de roba i complements tant per a dones com per a homes. Predominen els colors llampants i les formes geomètriques d’inspiració africana. El disseny i creació dels productes es fa a Catalunya, però les teles són importades de l’Àfrica, van explicar ahir els impulsors de la iniciativa.

Diamcoop és un projecte amb una vocació clara de créixer, insistien ahir els cooperativistes. L’objectiu és sumar més socis del col·lectiu de venedors ambulants que puguin trobar, com ells, una sortida al top manta. “Però també és una manera d’ajudar la societat catalana, que és oberta, a normalitzar els productes que venen d’altres països”, va reivindicar Yamadou Bocar Sam, que va instar la ciutadania a “deixar la porta oberta” perquè altres venedors ambulants segueixin els seus passos.

L’optimisme inundava ahir la presentació. Papa Ibrahima Diop, que s’encarrega de la comunicació de la marca, va assegurar que ja comencen a rebre el suport de comerciants i d’altres membres del col·lectiu. “Som un grup de persones que hem lluitat contra tot tipus d’adversitats i que volem desafiar allò que alguns ens diuen que no és possible”, va reivindicar.

La proposta de Diambaar se suma a la que a l’abril van fer el Sindicat Popular de Venedors Ambulants de Barcelona i PlayGround Do, que van presentar amb una desfilada la marca Top Manta en un acte sota el lema “Ningú és il·legal”.

stats