Aeroports
Societat Act. fa 12 min

Vols cancel·lats i retards de més de cinc hores a Son Sant Joan

La incidència informàtica mundial ha deixat a terra passatgers que anaven a Barcelona, Hamburg, Múnic, París i Beauvais

2 min
Diverses pantalles a Son Sant Joan amb la informació sobre vols cancel·lats o retardats aquest divendres.

PalmaL'aeroport de Palma registra retards de fins a cinc hores en diversos vols i ha sofert les cancel·lacions en altres arran de la incidència informàtica mundial que ha fet caure diversos sistemes arreu de l'Estat. Quant a les operacions afectades a Son Sant Joan, han estat cancel·lats vols a Barcelona, Hamburg, Múnic, París, i Beauvais; i sofreixen retards des de les 15.30 hores vols amb destinació a ciutats dels Països Baixos, Alemanya, Anglaterra o Suècia.

Així mateix, mentre que alguns vols especifiquen la nova hora de partida, altres no ho fan, de manera que la incertesa predomina a l'aeroport de Palma. A més, fonts d'Aena consultades per l'ARA Balears afirmen que no es disposa d'una xifra exacta de les operacions afectades en la resta d'aeroports balears, ja que les cancel·lacions depenen de les companyies aèries. "Són elles les que decideixen com reorganitzar els vols", indiquen. D'aquesta manera, són les mateixes aerolínies les que gestionen el procediment a seguir per reubicar els passatgers en cas de cancel·lacions o retards. De fet, en un comunicat, Aena ha aconsellat els clients consultar les respectives companyies per saber l'estat del seu vol.

Centenars de persones han patit retards o han perdut els vols a causa de la incidència

L'empresa també ha assegurat que ha restablert els principals sistemes després de l'impacte informàtic mundial. En relació amb l'àmbit estatal, assenyala que fins a les 14.30 h s'han operat 3.520 vols en tots els aeroports de la xarxa d'Aena a l'Estat i que les aerolínies han reportat 105 cancel·lacions. En aquesta línia, el gestor aeroportuari ha assegurat que està treballant directament amb Crowdstrike per implementar una solució definitiva a la problemàtica.

Durant l'horabaixa, però, la situació a les terminals s'ha anat normalitzant i els embossos a facturació s'han reduït. Per conèixer més informació en relació amb els vols o estar pendent de les actualitzacions, els usuaris poden consultar l'aplicació Infovuelos o la pàgina web d'Aena.

Sense indemnització

Els passatgers que hagin estat afectats pel retard o la cancel·lació de vols no podran reclamar una indemnització, ja que es tracta d'un cas de "força major" que és "aliè a les aerolínies". Així ho ha explicat a l'ARA Balears l'empresa especialitzada en la reclamació de vols Reclamatuvuelo. En aquest sentit, han detallat que el que sí que és obligació de les companyies és recol·locar els passatgers afectats i oferir-los menjar i assistència.

stats