Educació
Societat05/04/2024

Vox pressiona Vera i reclama els projectes lingüístics de 666 centres educatius

L'extrema dreta ja va demanar al desembre quantes línies tenia cada centre per conèixer les possibilitats de segregar l'alumnat

PalmaVox ha tornat a posar en la diana la feina que es fa a les escoles. Ha registrat al Parlament la petició de còpia al conseller d'Educació, Antoni Vera, de 666 projectes lingüístics de centres educatius de les Balears. Ho ha fet la diputada Manuela Cañadas amb la mateixa fórmula: quin és el projecte lingüístic de + (nom de cada escola o institut)? Cal recordar que al desembre l’extrema dreta ja va seguir una estratègia de pressió semblant i va demanar a Vera quantes línies tenien els centres educatius per conèixer quines eren les possibilitats per poder segregar l’alumnat.

Cargando
No hay anuncios

Aquest nou moviment es produeix després que en les darreres dues setmanes Vera hagi presentat a la comunitat educativa el pla de segregació lingüística que l'any que ve arribarà a Primària i que només agrada, pràcticament, a l'escola concertada catòlica. L'extrema dreta s'ha mostrat conforme amb el contingut del projecte, a diferència de les plataformes espanyolistes PLIS, Hablamos Español i Escuela de Todos, que han criticat amb duresa el pla en qüestió. Ara, però, amb aquesta petició Vox pretén obligar Vera a fer-li arribar uns documents que, per altra banda, haurien de ser públics i es poden consultar a les pàgines web dels centres educatius.

Vera insisteix en el mateix mantra: "És voluntari"

Malgrat que Vox hagi donat suport al pla, Vera sempre ha defensat que és voluntari, que s'hi adheriran els centres que vulguin i que són els directors qui tenen la potestat per decidir si volen participar-hi o no. De fet, Vera ha encoratjat totes les escoles que estiguin a gust amb el seu projecte lingüístic actual a mantenir-lo, en un intent de destensar les relacions amb la comunitat educativa que, majoritàriament, han criticat el pla. Per altra banda, un dels requisits per sumar-s'hi, el de tenir les instal·lacions idònies, deixa fora de facto la majoria dels centres públics. Aquests no tenen espai per dividir els grups. De fet, durant la pandèmia, varen haver d'impartir classe als passadissos, biblioteques o gimnasos, entre d'altres.