Societat14/05/2019

El xou de Victoria's Secret desapareix de la televisió

L'audiència rebutja un espectacle ancorat en estereotips físics ja superats per moltes dones

Ara
i Ara

BarcelonaDes que va començar el 1995, el xou televisiu de la firma de llenceria Victoria's Secret en què presenten la seva col·lecció de moda íntima ha sigut un esdeveniment any rere any. No obstant, l'any passat ja va donar símptomes d'esgotament. L'audiència va passar amb només un any dels gairebé 5 milions de persones a 'només' 3,3. Aquest brusc descens en un espectacle controlat al mil·límetre que costa una enorme quantitat de diners a la marca –entre catxés de les models i producció– ha fet repensar el sistema a L Brand, empresa que controla la firma.

Així ho han explicat ells mateixos amb un comunicat després que se'n fes ressò la CNBC. "La moda és un negoci de canvi. Hem d'evolucionar i canviar per créixer. Amb això en ment, hem decidit repensar la tradicional desfilada de Victoria's Secret. El 2019 i en endavant, ens centrarem en el desenvolupament de contingut emocionant i dinàmic, i en un nou tipus d'esdeveniment, que es difondrà entre els nostres clients en altres plataformes, més pròxim a l'actualitat", ha explicat per escrit Les Wexner, director executiu de la companyia. La televisió ja "no és el canal més adequat", afirma l'executiu, que ha viscut el declivi de prop, ja que les desfilades televisades de la seva empresa van arribar a ser seguides per fins a 10 milions de persones.

Cargando
No hay anuncios

El canvi, però, s'entén que no ha estat causat només per les successives caigudes d'audiència, ja que a continuació d'aquesta pèrdua d'interès pel xou hi ha hagut un descens també de les vendes. La caiguda d'un 33% de les vendes entre 2015 i 2018 queda evidenciada per la clausura de botigues i també pel descens del preu de les peces de llenceria.

Cargando
No hay anuncios

Amb tot, sembla que el que hi ha al darrere de tot això és un canvi de cicle: les dones ja no accepten les imposicions físiques que dicten les desfilades de la firma, on totes les noies són 'perfectes', amb un cossos difícils de trobar al carrer. La distància entre el carrer i la passarel·la que l'empresa no vol canviar –o no volia– els ha començat a passar factura. A finals del 2018, el cap de màrqueting de Victoria's Secret, Ed Razek, va dir això a 'Vogue USA': "Si em preguntes si hem considerat la possibilitat d'incloure models trans o de talles grans a la desfilada, et diré que sí, que ho hem fet, i ho hem descartat. Vam intentar fer un especial de televisió per a talles grans els 2000, però ningú hi va mostrar cap interès, encara no". I va afegir: "¿Hauríem de comptar amb persones transgènere a la desfilada? No, no crec que ho hàgim de fer perquè el nostre espectacle és una fantasia. És un programa d'entreteniment de 42 minuts únic al món". Sense pluralitat, ja no hi ha negoci.