Consultori laboral
Suplements09/10/2023

Així has d'encarar la teva síndrome de l'impostor

Alexandra Masó t'ajuda a afrontar els dubtes sobrevinguts sobre la teva capacitat professional

Després de 20 anys treballant he rebut un ascens i des de fa uns mesos tinc una mena de síndrome de l’impostor. Crec que no estic a l'altura i no treballo prou bé. Què em recomanes?

Quique, Barcelona

Rarament un síndrome de l'impostor respon al fet que no treballis bé. Habitualment es dona perquè o bé estàs intentant actuar com el teu predecessor o bé estàs fent el que creus que s’espera de tu, en comptes de fer el que tu saps i vols fer. Sigui com sigui, has de fer-te teu aquest lloc de treball; has de crear el teu nou càrrec.

Cargando
No hay anuncios

Tant el teu equip com la direcció confien que facis la feina. Ara bé, com la facis és cosa teva. Per tant, el primer és definir el teu valor. I sí, tens unes virtuts que et fan diferent i únic, tots en tenim. Pregunta’t el següent: ¿quins beneficis aporta la meva manera de fer a l’empresa? ¿Com ajudo la resta de l’equip a fer la feina? Pensa en les teves habilitats. Coses com raonament objectiu, dinamització de grups o capacitat d’organització. També inclou les competències o talents que has adquirit en aquests 20 anys: anàlisi financera, Excel, etc. No han de ser grans gestes, però assegura't d'incloure-hi aquelles coses que realment et defineixen a tu i la teva manera de fer.

Ara et toca imaginar com serà el teu càrrec i el teu dia a dia si potencies i mantens aquestes característiques. Pensa en quines tasques clau has de fer tu. No anotis tot el que fas en un dia, només aquelles tasques que fan funcionar l’equip i que distingeixen el teu treball. Si ets bo en fulls d'Excel, imagina’t integrant-los en la tasca diària. Si ets bon dinamitzador d’equips, introdueix el treball per projectes. Dit d’una altra manera, fes-te teva la nova plaça.

Cargando
No hay anuncios

Per descomptat que quan hagis descrit el teu perfil, continuaràs veient que tens mancances; tothom les té. Encara més, reconèixer que tens limitacions és una habilitat, i una de molt important. La saviesa es troba en reconèixer la nostra pròpia ignorància. Però si coneixes els teus límits i disposes dels recursos per superar-los, pots crear les teves pròpies regles de joc.

*Fes-nos arribar aquí els dubtes que tinguis al teu negoci i mirarem de donar-hi resposta al Consultori Empresarial.