Esportius elèctrics
Suplements30/07/2021

Alpine tindrà una versió esportiva del nou R5 elèctric

La filial d’alt rendiment de la marca del rombe prepararà una variant esportiva del Renault 5 que arribarà als 217 CV de potència

Ja fa alguns mesos que sabem que el mític Renault 5 o R5 ressuscitarà en format elèctric en un horitzó no gaire llunyà, amb l'any 2024 a l'horitzó de la marca francesa, que vol fer del nou R5 elèctric la pedra angular sobre la qual construir el seu nou full de ruta. El que encara no sabíem del cert és si seguint el recorregut del model original ara també veuríem una versió picant o d'altes prestacions del nou R5 elèctric, que reculli la difícil i pesant herència del mític R5 Turbo.

Cargando
No hay anuncios

Els dubtes sobre el futur del nou R5 elèctric d'altes prestacions els ha dissipat el vicepresident de Renault, el francès Gilles Le Borgne, que ha confirmat que el nou Renault 5 comptarà amb una versió esportiva que es comercialitzarà amb el logo d'Alpine, que esdevindrà una marca independent especialitzada en cotxes esportius i elèctrics, seguint el pla que Luca de Meo havia dissenyat per a Cupra quan era president de Seat.

La idea de la marca esportiva amb seu a la Normandia és que la variant d'Alpine faci servir la mateixa plataforma CMF-BEV de l'R5 estàndard, però aprofitant peces, tecnologies i mecàniques dels nous Clio i Captur, que fan servir la plataforma CMF-B. Això es deu al fet que la versió esportiva i vitaminada del nou R5 tindrà una batalla més gran i uns passos de roda eixamplats respecte al model estàndard, per aconseguir millor tracció i estabilitat al conjunt.

Cargando
No hay anuncios

A més, el futur R5 d'Alpine farà servir el motor elèctric del Mégane E-Tech de 217 CV (o 160 kW) sota el capó, que alimentarà l'eix davanter. El que no sabem encara és quin paquet de bateries farà servir el nou R5 d'Alpine, tot i que algunes fonts apunten a unes bateries de 52 kWh de capacitat, suficients per permetre uns 400 quilòmetres d'autonomia.

Per acabar, el nou R5 d'Alpine possiblement substituirà l'actual Renault Clio Sport amb motor de combustió, que té els dies comptats i difícilment veurà la llum en la nova generació. El que caldrà veure és si el preu del nou R5 Alpine serà similar al del Clio RS, o si, per contra, s'elevarà finalment per sobre dels 35.000 o 40.000 euros, cosa que limitaria el mercat natural actual dels Clio més esportius.