Aplicacions per lligar: manual d'instruccions
Us expliquem els secrets de l’algoritme per trobar sexe, amor o el que sorgeixi i les diferents opcions que el mercat ofereix
El mes de gener és la temporada alta de les aplicacions de cites. Segons dades facilitades per Tinder, s’envien més d’11 milions de missatges a escala mundial entre principi d’any i el 14 de febrer en comparació amb la resta de l’any. Milions d’usuaris han convertit aquestes plataformes en el seu mètode preferit per conèixer gent.
Les apps per lligar en xifres
La fi del boom?
Per a molts, les aplicacions per lligar s’han convertit en el nou bar o discoteca on trobar una persona amb qui formar una família o simplement passar una bona estona. Segons un informe de We Are Social, 4 de cada 5 joves de l’anomenada Generació Z (nascuts entre el 1994 i el 2010) admeten que les han utilitzat. Tanmateix, segons els últims informes, sembla que l’augment d’usuaris que les principals plataformes van experimentar durant la pandèmia ha davallat. Tant, que les accions de Bumble Inc. i Match Group, propietàries de Bumble i Tinder, han caigut prop d’un 80% els últims dos anys.
Les principals plataformes
Segons les dades de Kantar Media, a l’estat espanyol el sector està liderat per Tinder, coneguda pel 95% dels usuaris d’aquestes aplicacions i, a la vegada, la fan servir un 82%. Badoo, Meetic, eDarling i Match segueixen el rànquing de popularitat.
El perfil dels usuaris
Segons una enquesta de Badoo, un 62% dels usuaris d’aplicacions de cites demanen ajuda a amics o familiars per crear el seu perfil, ja que troben difícil “vendre’s” amb unes quantes frases. Fixem-nos en algunes coses habituals dels usuaris i on solen trobar-se en la primera cita.