Aquests són els mals hàbits de conducció que has d'evitar per allargar la vida del cotxe
Algunes d'aquestes accions són molt habituals, però sense saber-ho lentament van fent malbé el nostre vehicle
BarcelonaSovint no en som conscients, però conduint realitzem una sèrie de mals hàbits que perjudiquen notablement el nostre vehicle. Es tracta de problemes tan evidents com no fer el manteniment del vehicle o no canviar els neumàtics, però el cert és que existeixen moltes més accions quotidianes que, sense saber-ho, van fent malbé lentament el nostre vehicle. Algunes amb conseqüències poc notables, però d'altres poden representar un veritable problema.
Per evitar haver de passar pel taller a desemborsar una gran quantitat de diners, avui a l'Ara Motor us ajudarem a identificar alguns d'aquests mals hàbits de conducció i què podem fer per solucionar-los. En general, com podreu veure a continuació, la majoria són realment senzills d'evitar.
No fer el manteniment
D'acord, aquest mal hàbit no està relacionat directament amb la conducció, però les seves conseqüències sí que es poden notar quan ens posem al volant. En primer lloc, parlem de realitzar accions tan senzilles com canviar oli i filtres o revisar que els diversos components mecànics estiguin en bon estat. Si no es fa, com és evident, perjudica l'estat del vehicle i pot provocar avaries molt costoses. Si anem un pas més enllà, també ens podem trobar amb accions tan perilloses com no revisar l'estat dels neumàtics, els frens, els amortidors o el sistema d'il·luminació, la qual cosa pot tenir implicacions per a la seguretat viària.
Escurar el dipòsit de combustible
En èpoques de crisi, o amb els preus del combustible que hem viscut fins no fa gaire, ben segur ha sigut molt habitual que un gran nombre de conductors aprofitessin al màxim la reserva del dipòsit de combustible. A la pràctica, el vehicle funciona exactament igual amb el dipòsit ple que en reserva, però l'esforç que han de fer alguns components no és pas el mateix. Per exemple, la bomba de combustible ha de treballar molt més per extreure la gasolina o el dièsel que no pas si el dipòsit està ple, i a més pot arribar a absorbir aire en comptes de combustible. A més, en alguns cotxes antics el dipòsit pot acumular impureses al fons que, si l'escurem molt, poden passar als injectors i provocar avaries.
Moure el volant amb el vehicle aturat
La direcció assistida ens ha facilitat molt la vida a l'hora de maniobrar, però per molt que aquest element ens ajudi, continua sent poc recomanable fer aquesta operació amb el vehicle completament aturat. Evidentment, quan estem aparcant molts cops no ens queda més remei que fer-ho d'aquesta manera, però en la mesura que es pugui és recomanable evitar-ho per no fer patir en excés la bomba de la direcció assistida o la cremallera de direcció. D'altra banda, també convé evitar tocar les voreres quan estacionem, especialment amb les rodes davanteres. Ja no només pel risc de fer malbé els neumàtics o les llandes, sinó per evitar problemes en el sistema de direcció.
Recolzar la mà sobre la palanca de canvis
Aquest és un d'aquells mals hàbits de conducció que molt poca gent sap que poden arribar a ser perjudicials. Afecta especialment els cotxes manuals, i és tan senzill com recolzar la mà sobre la palanca de canvis quan no l'estem fent servir. Aparentment, no té cap afectació, però a la pràctica genera una pressió sobre els engranatges que pot acabar provocant un desgast prematur de les varetes o altres elements de la transmissió. I com es pot imaginar, qualsevol reparació pot acabar afectant-nos notablement la butxaca.
Circular en punt mort a les baixades
Existeix la falsa creença que, quan circulem i encarem una baixada, circular en punt mort ens permet estalviar combustible. Res més lluny de la realitat. Fent això no només augmentem el consum, sinó que hem d'accionar més el sistema de frens i el desgastem en conseqüència. I és que si mantenim una marxa engranada, les rodes s'encarregaran de moure el motor, però no serà necessària la injecció de combustible i, per tant, el consum serà zero. A més, el fre motor ens ajudarà en tot moment a mantenir un control més gran sobre el vehicle.