Amb ulls de joc

Arriben les 'Meta toys', joguines inspirades en el famós metavers

Visitem la fira de joguines més gran d'Europa per saber quines són les últimes novetats en jocs

Spielwarenmesse  (International Toy Fair in Nuremberg)

BanyolesFa catorze anys que viatgem a Nuremberg per assistir a la fira que ens permet veure, durant cinc dies, les novetats que es presenten al sector. Spielwarenmesse, la Fira Internacional de la Joguina de Nuremberg, és l'exposició internacional de joguines i oci més important d'Europa.

Per a qui és?

És una fira exclusiva per a professionals dedicats a les joguines i l’educació. Per entrar-hi cal una acreditació i, a més dels adults, només hi poden accedir infants de menys de 6 mesos. Encara que sembli estrany, és una fira desbordant d’estímuls fins i tot per als adults.

Com és?

És un espai que suma més de 170.000 m2 dividits en 14 pavellons amb temàtiques diverses, on podreu trobar totes les joguines que us vinguin al cap: des d’un io-io fins a una nina o unes ulleres de realitat virtual. En total, més d’un milió de joguines (un 15% són novetats).

Les tendències d’aquest any són contradictòries

Igual que passa amb la música o amb la moda, hi ha icones que tornen a acompanyar el joc d’una nova generació. Per exemple, hem tornat a trobar els personatges de Barri Sèsam, Tintín, l’Astèrix i la nostra estimada Pippi Langstrumpf.

D’altra banda, tenim les Meta toys inspirades en el famós metavers, que diuen que enllaçarà les nostres vides amb una varietat de tecnologies diferents com els mons virtuals, la robòtica i la intel·ligència artificial.

I, paradoxalment, augmenta la preocupació per l’addició a les pantalles i alguns fabricants intenten donar-hi resposta amb productes com una ràdio que explica contes, una tauleta que en realitat és una base per dibuixar còmics i joguines STEAM que permeten dur a terme projectes electrònics o de fusteria.

Spielwarenmesse (Nuremberg International Toy Fair)

El que ens agradaria

Una fira on el fil conductor fos la mirada respectuosa cap a la infància i les seves veritables necessitats. On la majoria de joguines fossin evolutives, boniques, fabricades èticament i amb materials naturals i de proximitat, i que tot això guanyés les pantalles i els jocs electrònics.

Que d’una vegada el sector comprengui que les joguines no tenen gènere i que es deixi d’utilitzar el rosa i el blau com a eina diferenciadora entre nens i nenes i que els embalatges no hipersexualitzin les nenes ni ens mostrin nens “valents” que no ploren amb una pistola i pantalons de camuflatge.

Conclusió

Els mercats responen a la demanda i, per tant, fer canvis en el món de la infància depèn de tothom menys dels principals afectats. Assumim la nostra responsabilitat i comencem a ser més exigents en temes d’infància. Es podria començar triant amb més criteri les seves joguines.

stats