Cotxe elèctric

Audi A6 Avant e-tron, un elèctric que ho fa tot ràpid

Els d’Ingolstadt presenten el prototip del futur A6 Avant elèctric, un familiar de zero emissions molt passional

Audi A6 Avant e-tron concept
18/03/2022
3 min

Audi ha presentat el prototip o concept car del futur A6 Avant elèctric, un vehicle amb carrosseria familiar i 350 kW de potència (equivalent a 476 CV convencionals) i més de 700 quilòmetres d’autonomia. També és el primer model e-tron que no fa servir una carrosseria totcamí o SUV, a banda del ja conegut Audi e-tron GT, que vam poder provar ara fa poques setmanes. Sí, l’e-tron GT és un esportiu espectacular, però no és, en cap cas, un vehicle que puguem considerar pràctic.

Audi A6 Avant e-tron concept.

El primer prototip conceptual de l’A6 Avant elèctric (aquest model existirà i serà real) fa 4,96 metres de llarg, 1,96 d’ample i 1,44 d’alt, unes mides considerables i equivalents a les del model de combustió, amb el qual coexistirà. De fet, hi ha qui apunta que l’A6 Avant e-tron podria convertir-se en el substitut de l’actual RS6, un dels cotxes més impressionats que mai ha fabricat la marca d’Ingolstadt.

Audi A6 Avant e-tron concept.
Audi A6 Avant e-tron concept.

Més enllà de la seva silueta, esportiva, futurista i del tot espectacular, l’A6 Avant e-tron amaga dos motors elèctrics –un sobre cada eix– que sumen 350 kW de potència i 800 Nm de parell, un sistema de tracció total permanent i un paquet de bateries repartit sobre el xassís del cotxe amb 100 kWh de capacitat. Amb tot aquest arsenal mecànic, Audi assegura que el seu A6 Avant e-tron accelerarà de 0 a 100 en menys de quatre segons. A banda de la versió més potent, la presentada, Audi també ha anunciat que l’A6 Avant e-tron disposarà d’una versió menys potent, amb un sol motor sobre l’eix del darrere i un sistema de propulsió o tracció posterior.

Detall del funcionament de l'A6 Avant e-tron.

La marca alemanya també ha confirmat que l’A6 Avant e-tron també disposarà d’una versió més esportiva o RS, cosa que ha alimentat els rumors abans esmentats sobre un possible substitut elèctric de l’actual RS6. 

Una novetat molt curiosa de l’A6 Avant e-tron és el seu sistema lumínic amb fars OLED i Matrix LED digitals, que serveixen, a banda de per il·luminar, com a projectors de vídeo quan el cotxe està aturat. Així doncs, seria possible veure una sèrie o jugar a un videojoc projectat sobre una paret del garatge de casa mentre tenim el vehicle endollat i esperem tenir-lo del tot carregat. Encara més: aquest A6 Avant e-tron també incorpora tres projectors led a cada porta davantera que poden projectar imatges o missatges als laterals, per avisar un vianant, un conductor o un ciclista que girarem o que obrirem una porta, per exemple.

Audi A6 Avant e-tron concept.

A diferència del model berlina o sedan de tres volums, l’A6 Avant e-tron farà servir la nova plataforma de vehicles aspiracionals i elèctrics PPE estrenada per Porsche, que li permetrà tenir un sistema de càrrega ràpida de fins a 800 V amb potències de càrrega de fins a 270 kW, cosa que li permetria recuperar uns 300 quilòmetres d’autonomia en deu minuts o carregar del tot el cotxe en poc més de vint minuts.

Encara és aviat per parlar del preu del futur A6 Avant e-tron, però sembla clar que serà una realitat a finals de l’any 2023, és a dir, d'aquí poc més d’un any i mig. Tampoc sabem encara el preu base d’aquest familiar elèctric aspiracional, més enllà d'estar segurs que no serà barat, i difícilment costarà menys de 100.000 euros si prenem com a referència els altres models que fan servir la plataforma PPE, com el Porsche Taycan.

stats