Concept car

Audi Skysphere: prototip elèctric, autònom i que varia la seva mida

El nou prototip d'Audi és un esportiu elèctric i autònom capaç de créixer 25 centímetres en funció de les necessitats dels seus ocupants

Audi Skysphere
11/08/2021
3 min

Audi ha presentat el disseny del seu últim prototip elèctric i autònom anomenat Skysphere, un esportiu de zero emissions amb un gran motor elèctric de 465 kW (l’equivalent a 632 CV de potència tradicionals) i 750 Nm de parell, i un sistema de conducció autònoma de nivell 4 sobre 5 en l’escala de conducció autònoma.

Tot i que la legislació europea actual encara no preveu legislar sobre els cotxes autònoms sense supervisió humana, com seria el cas d’aquest prototip, el grup Volkswagen segueix treballant en aquesta tecnologia amb l’objectiu de tenir enllestida aquesta possibilitat durant la segona meitat d’aquesta mateixa dècada, quan els alemanys preveuen que la legislació de la UE ja permetrà el seu ús a les carreteres del Vell Continent.

Audi Skysphere.
Audi Skysphere.

El que més crida l’atenció del nou Skysphere és la seva estètica avantguardista i elegant, però que manté el disseny i els cànons de bellesa més clàssics del món de l’automoció, amb una part davantera molt moderna i digital presidida per una gran calandra il·luminada amb díodes de led, i en contrast una part posterior cupè molt elegant i suggerent que evoca els dissenys dels turismes de luxe dels anys 30 i 40 del segle passat.

No és estrany que aquest prototip ens recordi temps passats, ja que la marca assegura que els dissenyadors es van inspirar en el Horch 853 original dels anys 30, que va guanyar el concurs d’elegància de Pebble Beach –un dels més prestigiosos del món– l’any 2009.

Audi Skysphere.

Un cotxe que creix segons l’ocasió

Però el més revolucionari d’aquest Audi Skysphere és la seva sorprenent capacitat de canviar de mida segons l’ocasió, ja que els enginyers d’Ingolstadt han desenvolupat un xassís que pot allargar o escurçar la seva mida gràcies a un sistema hidràulic. D’aquesta manera, el conductor pot fer créixer fins a 25 centímetres el seu vehicle allargant la distància entre eixos per passar dels 4,94 metres de llarg en format esportiu als 5,19 metres en mode berlina o gran turisme (GT).

El fet de ser un cotxe autònom de nivell 4 també permet que el prototip pugui amagar el volant i els pedals de l’interior de l’habitacle en funció de les preferències del conductor, tot i que en la versió curta i el mode esportiu el vehicle sempre disposarà del volant, els pedals i altres comandaments a disposició del conductor. A més, sorprèn que Audi hagi proposat una gran pantalla tàctil central que domina tota la consola longitudinalment, sempre connectada a la xarxa. Els interiors, segons la marca alemanya, han estat d’origen vegà i reciclats per reduir la petjada ambiental d’aquest nou vehicle.

Interior Audi Skysphere.

Les novetats tècniques d’aquest prototip també inclouen un nou sistema de suspensió triangular d’alumini forjat inspirat en els vehicles de competició, així com de quatre rodes directrius que milloren l’agilitat del cotxe i la precisió de la seva direcció a l’hora de negociar revolts.

Tot i que el prototip promet un pes de més de 1.800 quilos, els enginyers d’Audi asseguren que el seu potent motor central de 632 CV pot fer-lo accelerar de 0 a 100 en quatre segons i que superarà els 500 quilòmetres d’autonomia gràcies a les seves bateries de liti de 80 kWh de capacitat col·locades a la part posterior del cotxe, cosa que fa que el prototip presenti un repartiment de pes de 40-60 a favor de l’eix posterior, cosa que contravé un dels preceptes més convencionals de la marca en matèria de repartiment de pes entre els eixos.

Desgraciadament, aquest Audi Skysphere és només un exercici de disseny futurista, una expressió del potencial creador de la marca i del seu arsenal tecnològic de cara als anys vinents, però obre algunes claus interessants com ara el sistema de conducció autònoma de nivell 4 o el sorprenent mecanisme hidràulic que permet allargar o escurçar la seva carrosseria, que podria traslladar-se als cotxes de carrer en un futur no gaire llunyà.

stats