BMW actualitza els X5 i X6
Els dos models de la marca alemanya reben una actualització estètica, millores en equipament i connectivitat i nous motors electrificats
La gamma SUV de BMW està formada per models molt diversos, des del petit X1 fins a l'enorme XM, passant pel model 100% elèctric BMW iX. Però malgrat tot, la marca alemanya manté a la seva oferta dos models, els X5 i X6, als quals els hi deu molt. I és que va ser amb aquests dos models (però especialment amb l'X5) que va començar el seu camí comercial al segment dels SUV. Per aquest motiu resulta especialment interessant que ara la seva quarta generació (la tercera de l'X6) hagi rebut una profunda actualització.
Els canvis principals s'han centrat en modificar el disseny i en renovar (i electrificar) la gamma de motors. Així, en l'apartat estètic tots dos models destaquen per lluir unes òptiques davanteres més estilitzades, una graella frontal que en el cas de l'X5 pot estar retroil·luminada (l'X6 ja l'equipava en el model anterior), uns para-xocs renovats i noves sortides d'escapament. A més, també s'han incorporat nous colors a la gamma.
Els canvis més evidents, a l'interior
Com acostuma a passar sempre que una marca renova un model ja existent, els canvis exteriors són menys rellevants que els interiors. BMW ha optat per adaptar els seus X5 i X6 als sistemes d'infoentreteniment més avançats de la gamma, de manera que ara tots dos models disposen d'un gran monitor horitzontal que integra dues pantalles; una de 12,3 polzades per a la instrumentació digital i una altra de 14,9 per a la pantalla central. Tot plegat sota el nou sistema operatiu de la marca, anomenat BMW Operating System 8, que millora la connectivitat general.
Pel que fa als canvis més "analògics" el més destacable és que els dos models de la marca bavaresa perden la tradicional palanca de canvis en favor d'un selector molt més minimalista, tot i que també són noves les sortides d'aire i el volant s'ha redissenyat. A més, la llum ambiental indica el nom del model i les tapisseries s'han renovat.
Motors electrificats
La gamma de motors dels BMW X5 i X6 disposa d'opcions dièsel i gasolina, totes elles electrificades i associades a un sistema de tracció total. Així, el motor dièsel d'accés és un bloc de sis cilindres en línia (corresponent a la versió xDrive30d) que genera una potència de 298 CV i un parell motor de 670 Nm. Just per sobre d'aquesta versió dièsel hi trobem la d'accés de gasolina, corresponent al motor xDrive40i. Es tracta d'un propulsor que també és de sis cilindres en línia, però que en aquest cas genera una potència de 380 CV i un parell màxim de 520 Nm.
Les versions més especials dels X5 i X6 arriben de la mà del model M60i xDrive (gasolina V8 biturbo de 4.4 litres, 530 CV i 750 Nm de parell) i del model xDrive 50e, un híbrid endollable que només està disponible per a l'X5. Aquest darrer model equipa el mateix motor gasolina de sis cilindres que la resta de la gamma, però en aquest cas es combina amb un motor elèctric per a generar una potència total de 490 CV i un parell màxim de 700 Nm. La seva autonomia 100% elèctrica és de 110 quilòmetres gràcies a la seva bateria de 25,7 kWh.
Pel que fa als preus, el BMW X5 xDrive30d d'accés a la gamma registra una tarifa de 86.600 euros, mentre que l'X6 més "econòmic" arrenca en 96.800 euros. Les quantitats van pujant progressivament fins arribar al model més car, el BMW X6 M60i xDrive de 126.347 eruos.