Pila d'hidrogen

BMW iX5 Hydrogen: zero emissions, 700 quilòmetres d'autonomia i 368 CV

BMW aposta per la pila d’hidrogen per alimentar l’iX5 Hydrogen, un totcamí ecològic de 368 CV, molta autonomia i tracció integral

BMW iX5 Hydrogen
31/08/2021
3 min

La setmana que ve s’aixecarà el teló del Saló de Munic, la ciutat on BMW va néixer i on encara té la seu i les fàbriques més importants. La marca bavaresa té preparada una novetat espectacular per a aquest esdeveniment, com és el nou iX5, un totcamí ecològic alimentat per una pila d’hidrogen que serà una realitat l’any vinent o el 2023 i que els presents al Saló de Munic podran provar i conduir.

El flamant iX5 Hydrogen aprofita la base estructural del ja conegut X5, però substituint el motor convencional dièsel o gasolina per una pila de combustible o cèl·lula d’hidrogen de 125 kW (170 CV) associat a un motor elèctric BMW eDrive per oferir una potència total combinada de 368 CV i tracció a les quatre rodes.

Detall motor i entrada hidrogen
Detall motor i entrada hidrogen

La pila de combustible –situada sota el capó, com un motor de combustió tradicional– extreu l’hidrogen de dos dipòsits d’una mica més de 6 quilos de capacitat cadascun, situats a l’espai del túnel de transmissió central i dels seients posteriors, i que es poden carregar del tot en només quatre minuts, pràcticament com un cotxe de gasolina o dièsel tradicional.

Aquesta mecànica, que només emet vapor d’aigua pel tub d’escapament, té una autonomia teòrica d’uns 600 o 700 quilòmetres i també permet recuperar l’energia cinètica produïda per les frenades i desacceleracions, com qualsevol vehicle elèctric (de fet, no deixa de ser un cotxe elèctric de zero emissions).

BMW iX5 Hydrogen
BMW iX5 Hydrogen

A nivell estètic també cal destacar la presència de diversos detalls de color blau, que identifiquen la família de zero emissions i de BMW, així com unes llandes i uns neumàtics específics fabricats amb materials d’origen natural i mitjançant un sistema d'impressió digital amb l'objectiu de reduir la dependència del plàstic.

El BMW iX5 Hydrogen serà una realitat en un horitzó d’un o dos anys, però no deixa de ser una mostra més de la decidida aposta de la marca bavaresa per aquest tipus de vehicles elèctrics, que presenten alguns avantatges estratègics molt rellevants com la velocitat de càrrega respecte als elèctrics endollables. De fet, a BMW estan segurs que l’hidrogen serà un combustible amb molt de recorregut futur, sobretot en el segment dels SUV grans i altres vehicles pesants (furgonetes, camionetes, camions...), i que possiblement el 2025 o el 2026 els vehicles que facin servir aquesta mecànica ja tindran un preu equiparable al dels vehicles de combustió tradicionals. Per acabar, a ningú se li escapa que aquest iX5 és més que un as a la màniga que BMW vol lluir al Saló de Munic, on juga a casa, i així deixar bocabadats els seus eterns rivals alemanys, que apostaran per vehicles elèctrics endollables convencionals.  

stats