Brixton Crossfire 500 X, una moto sorprenent
Provem la primera moto de 500 cc del flamant fabricant austríac, un dels models amb millor relació entre qualitat i preu de mercat
Brixton és una marca molt jove dintre el grup KSR, perquè fa poc més de tres anys que és present al nostre mercat. En aquest breu espai de temps ha demostrat que és una marca dissenyada i pensada per al gran públic, amb un disseny concebut i dirigit des de la ciutat austríaca de Krems i fabricat a la Xina sota la rigorosa supervisió dels enginyers austríacs.
Fins avui, Brixton només era present al nostre mercat amb motos de 125 i 250 cc, però amb l’estrena de la Bixton Crossfire s’endinsa en el grup de les motos per al carnet A2 amb una cilindrada de 500 cc i una potència declarada de 48 CV, cosa que la converteix en una moto molt més adequada per a un ús interurbà, per carreteres ràpides i autopistes.
Només de veure la moto per primer cop ja tenim la impressió d’un vehicle amb una estètica molt cuidada, amb un dipòsit estilitzat que evoca una personalitat pròpia i sorprenent, perquè està marcat per una gran X que creua de banda a banda el dipòsit de gasolina. Tot seguit trobem un seient completament pla i amb un estil café racer, llandes de radis de disseny original, un manillar de doble altura força ample i un far rodó full led que li acaba d’aportar aquesta personalitat neoretro accentuada i desitjada. Tot el conjunt del manillar està presidit per un únic rellotge circular digital que aporta tota la informació necessària per poder circular de manera fàcil, a primer cop d’ull.
Equipament de primera
Brixton aposta per un equipament excel·lent amb aquesta Crossfire X, perquè hi equipa una forca invertida regulable de la casa Kayaba, uns frens que s’han confiat a l’especialista JJuan, amb una pinça davantera radial que ofereix una bona potència de frenada, tot i que amb un tacte un punt esponjós en algunes condicions de conducció i exigència de frenada.
El sistema ABS i l’electrònica és d’origen Bosch de dos canals, i els neumàtics Pirelli Angel ST, que li donen un bon grip o adherència a l’asfalt alhora que ofereixen una estètica d’estil scrambler. Un detall que ens ha semblat molt encertat és la il·luminació full led del far davanter, del pilot posterior i dels intermitents, que en milloren força la signatura lumínica i permeten que tot el conjunt destaqui per una molt bona lluminositat i visibilitat, cosa que és directament proporcional a tenir més seguretat sobre la moto.
La Crossfire X porta un motor bicilíndric de 486 cc en paral·lel amb sistema de refrigeració líquida i ofereix una potència de 48 CV, cosa que la posiciona en el límit legal del carnet A2. És un propulsor pensat per homologar el cicle d'emissions actual Euro 4, totalment desenvolupat a la Xina però sota la supervisió dels tècnics europeus de Brixton, i que destaca per una entrega de potència molt suau que guanya velocitat amb molta alegria fins i tot per sobre dels límits legals.
A baixes revolucions sí que ens hem trobat que el motor produeix algunes petites estrebades, però també és cert que les recuperacions són molt bones gràcies a una caixa de canvis de sis relacions molt ben esglaonades i conjuntades amb el propulsor. Amb un consum de carburant real d’uns 4,5 litres als 100 quilòmetres i un dipòsit de 13 litres obtindrem unes bones xifres d’autonomia.
Com a conclusió, val la pena destacar que la marca austríaca entra en el mercat de la mitjana cilindrada amb un molt bon producte, amb uns detalls de disseny, acabats, equipament i bon comportament que donen a aquesta moto una excel·lent relació qualitat i preu. I, tot plegat, per 5.999 euros, el preu que Brixton demana per aquesta Crossfire X i que esdevé un dels més ajustats amb aquestes característiques del mercat.