Charles Webb ja no vol ser el "xef de les estrelles" de Hollywood
El cuiner va venir a Barcelona aquest octubre per gravar un segon capítol del seu projecte audiovisual 'Chef on tour'
BarcelonaCharles Webb és, per davant de tot, un home mogut per les passions. Ho demostra amb la primera frase que ressona al mòbil per fer l'entrevista i que connecta Barcelona amb Londres, on ha aterrat fa poques hores per assistir a un congrés internacional d'alimentació. "És un plaer immens poder parlar amb tu", comença exclamant a les vuit del matí. Malgrat que fa pocs dies va estar a la capital catalana per gravar un nou capítol del seu nou projecte culinari juntament amb el xef del restaurant Jacqueline Dani Padró, a hores d'ara ja està concentrat en un repte diferent. Però per Webb la manca d'estabilitat i arrelament a un punt específic del planeta és una virtut.
Així ho demostren les més de noranta feines en les quals ha treballat al llarg de la seva vida i els nou països diferents en els quals ha viscut. "Els meus plats tenen una barreja de cuina irlandesa, italiana i mexicana, perquè són els llocs on més m'he criat", explica el cuiner nascut a Chicago. Precisament, ha estat aquesta barreja de cultures gastronòmiques la que ha seduït a milers de comensals d'arreu del món. També a Angelina Jolie, Brad Pitt, George i Amal Clooney, Sharon Stone i Madonna, entre d'altres, motiu pel qualva acabar-se guanyant el sobrenom de The star's chef [El xef de les estrelles].
"Però a qui li importa això?", respon molest sobre l'etiqueta que el persegueix des de fa gairebé deu anys. "A mi només m'emociona la gent que s'emociona tenint una bona experiència gastronòmica", afegeix el cuiner que ha treballat al Noma de Copenhaguen. Sobre aquest malnom, Webb és clar: "Aquest títol no em representa". Però durant anys el fet de ser El xef de les estrelles i un dels abanderats de la cuina multicultural li ha permès emplatar les seves creacions en alguns dels llocs més rocambolescs del món: com cuinar un sopar per "un dels grans propietaris tecnològics del món", del qual no va voler revelar el nom, i "cinquanta dels seus empresaris en una illa deserta de Costa Rica" o ser el cuiner dels iots dels famosos amarrats a la Costa Blava.
'Chef on Tour' i Barcelona
Però tot això ja fa temps que li queda enrere. El xef de les Estrelles vol tornar a ser Charles Webb. Per això ha engegat el seu projecte Chef on Tour, on a través de diferents capítols audiovisuals que difon a Instagram ensenya la "multidimensionalitat" de les cuines de diferents llocs del món que fins ara només havia tingut l'oportunitat de passar-hi de resquitllada. Aquest mateix projecte també el va portar l'any passat a Barcelona per gravar un dels capítols del seu projecte audiovisual difós per xarxes, i fa poques setmanes hi ha tornat per gravar la segona edició de Chef on Tour.
"Barcelona no estava a la meva llista de destins perquè fa molt poc que ja vam publicar diferents vídeos de la ciutat, però tal com està tota la situació aquí, ja saps... la rebuda que tenen els turistes últimament, em veia amb la necessitat de fer-ho", argumentava Webb sobre la necessitat de promocionar la ciutat després de les manifestacions en contra la massificació turística. "Els turistes han començat a sentir-se rebutjats per alguns sectors de la població, així que vaig pensar que era bona idea que el món entengués que Barcelona té els braços oberts a la gent i que hi ha molts factors positius de la ciutat", explicava Webb.
Un món digital
Alguns dels establiments que promociona de la ciutat són el restaurant Lluritu de Gràcia, el bar Cañete del Raval i Casa Alfonso, de la dreta de l'Eixample. Tot i això, sent que ara és més complicat saber destriar quines són les propostes gastronòmiques de qualitat de la ciutat, en gran part per l'impacte que han tingut els creadors de contingut a xarxes. "T'adones que aquell lloc no és tan bo, però que Instagram l'ha fet popular, i per això té tant d'èxit", reflexiona el cuiner que és conscient que les xarxes tenen un gran poder mobilitzador. Malgrat que Webb també forma part d'aquest ecosistema digital amb els més de 54.000 seguidors, assenyala els perfils que "no saben res sobre gastronomia", però que tenen grans volums d'audiència com els culpables de generar "locals bonics amb menjar decebedor".
Respecte a la seva proximitat amb aquest tipus de perfils, Webb creu que "s'ha de relativitzar" i prefereix centrar-se en el poder de l'alimentació com a motor de canvi. És per aquest motiu que el cuiner que té com a lema "Help communities around the world", està concentrat en tirant endavant el seu projecte Chef on tour que l'ha portat per ciutats d'arreu del món. Ara els restaurants d'Estrella Michelin i els comensals vips queden lluny i prefereix parlar del menú que va servir a les faveles de Rio de Janeiro del Brasil o els plats que va servir al mercat popular de Jerusalem.