Cupra té previst vendre cotxes elèctrics als Estats Units
Aquesta és una de les estratègies que la marca de Martorell contempla per esdevenir una de les millors 100 marques mundials l'any 2030
Les xifres econòmiques de Cupra són realment bones. La marca de Martorell ha ajudat notablement a aconseguir que Seat S.A. augmentés la seva facturació en un 14% l'any 2022, passant de 9.256 a 10.513 milions. A més, l'any passat l'empresa va deixar enrere els resultats econòmics negatius, registrant un benefici després d'impostos de 68 milions d'euros.
Però Seat (i Cupra) no es conformen amb això. Precisament per aquest motiu durant la presentació dels resultats econòmics de la companyia, que va tenir lloc recentment, es va anunciar que l'objectiu actual és "avançar a plena velocitat en l'electrificació de Martorell i preparar-se per a una major ofensiva de producte de CUPRA, que començarà l'any 2024. Però, en què consisteix aquesta ofensiva?
D'entrada, nous models
El catàleg actual de Cupra està format pel León, l'Ateca, el Born i el Formentor. Deixant de banda els León i Ateca (que ja existien abans a Seat), els altres dos models han sigut creats específicament per a la nova marca. El Born és el seu primer model elèctric, mentre que el Formentor és el producte estrella de Cupra i disposa de tot tipus de versions, algunes de ben exclusives com l'anomenada VZ5.
Però amb aquesta oferta no és suficient. Així, Cupra iniciarà l'any vinent la comercialització del Tavascan (un altre model elèctric) i del Terramar, el substitut de l'Ateca que, segons afirma el fabricant català, hauria de ser el més venut de la gamma. Més enllà d'això també està prevista l'arribada del Cupra Urban Rebel, un model que ja s'ha confirmat que finalment es dirà Cupra Raval i que es posicionarà com un vehicle urbà elèctric que vindria a ser el substitut natural del Seat Ibiza.
Però també globalització
Amb tots aquests models Cupra disposarà d'un catàleg molt complet que barrejarà les motoritzacions 100% elèctriques amb les de combustió, però per tal de poder garantir que les bones dades econòmiques de 2022 no siguin flor d'un dia cal tenir un mercat potent on vendre'ls. Per aquest motiu la marca de Martorell obrirà nous City Garages a Berlín, Madrid, Manchester i París.
Cupra assegura que té l'ambició de ser, de cara a l'any 2030, una de les millors 100 marques mundials. I per assolir aquest objectiu es recolzarà en la globalització de la marca, quelcom que ja ha començat a implementar mitjançant la seva presència a països com Austràlia, Xile, Colòmbia o Mèxic.
A més, com a part de la seva ambició de convertir-se en una marca veritablement global, actualment el fabricant català està analitzant la seva entrada a Amèrica del Nord. Això sí, aquesta arribada no serà imminent, ja que actualment s'està realitzant un estudi de mercat amb clients potencials. En qualsevol cas, Cupra afirma que els resultats són "prometedors i positius".
Sigui com sigui, en principi els models que Cupra podria vendre als Estats Units poc o res tindran a veure amb els que es venen aquí. En declaracions al mitjà britanic Autocar el CEO de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, ha assegurat que el desembarcament als Estats Units es farà "amb models grans i completament elèctrics", i que seran "una nova generació de vehicles que es basarà en la plataforma SSP de Volkswagen". Aquesta nova arquitectura, que no arribarà abans de 2028, hauria de servir per aportar un plus d'esportivitat als Cupra elèctrics. En qualsevol cas, encara tocarà esperar uns quants anys.