Marques de luxe

Ferrari paga un bonus de 13.500 euros als seus treballadors

Aquesta quantitat és un 12,5% superior a la que la marca italiana va abonar l'exercici anterior

Els treballadors de Ferrari han obtingut un bonus de 13.500 euros
2 min

Ni COVID, ni crisi de semiconductors, ni manca de components, ni guerres o conflictes geopolítics... i molt menys la crisi econòmica, que als propietaris de vehicles de luxe sembla que no els afecta. Res no ha servit per evitar que Ferrari hagi tancat l'exercici de 2022 amb unes dades de vendes i beneficis rècord, fet que la marca italiana ha aprofitat per premiar als seus treballadors amb un bonus de 13.500 euros.

Estem davant d'una pràctica força habitual en moltes marques de vehicles prèmium o de luxe, però en el cas de Ferrari enguany ha sigut molt cridanera degut a les impressionants xifres econòmiques que ha obtingut. El fabricant italià va tancar l'any 2022 amb un total de 13.221 vehicles venuts, la qual cosa representa un increment del 18,5% respecte l'any 2021, quan va vendre 11.155 vehicles.

El Ferrari 296 és un esportiu híbrid endollable de 830 CV

Aquest increment de més de 2.000 cotxes no només ha permès al fabricant de Maranello augmentar la seva facturació en un 19,3% (de 4.270 milions a 5.095), sinó també obtenir un rècord de beneficis mai abans vist. Així, Ferrari ha vist incrementat en un 12,7% el seu benefici net, dels 833 milions de 2021 als 939 de l'exercici del passat 2022.

Un augment del 12,5% en la bonificació als treballadors

No és la primera vegada que Ferrari bonifica als seus treballadors pels bons resultats de la companyia, però el bonus de 13.500 euros del 2022 sí que és la quantitat més elevada que la marca ha pagat en els darrers anys. De fet, aquesta xifra representa un increment del 12,5% respecte la que es va abonar l'any passat.

Ferrari Purosangue, el primer SUV de la història de la marca

Tot plegat ha estat possible gràcies al fet de disposar d'una gamma molt completa, formada per esportius tradicionals amb motor V8 o V12 però també pel Ferrari 296 GTB (un model híbrid endollable de 830 CV de potència) i pel primer SUV de la seva història, el Ferrari Purosangue. Aquest darrer model, malgrat els temps que corren, encara fa servir el propulsor V12 del fabricant italià.

stats