Ferrari presenta el cotxe de combustió més potent de la seva història
Els de Maranello anuncien una edició especial del 812 Superfast que eleva la potència del motor atmosfèric V12 de la marca fins els 830 CV
En plena era de l’electrificació, i quan Ferrari ha anunciat el seu primer elèctric pur de cara al 2025, la marca italiana ha volgut donar un cop sobre la taula anunciant una nova versió, més potent que mai, del seu icònic motor de dotze cilindres en V i aspiració natural o atmosfèrica, que ara arriba als –atenció– 830 CV, de manera que es converteix en el Ferrari amb motor tèrmic o de combustió més potent mai fabricat.
Tot i que encara no sabem com s’anomenarà finalment aquest vehicle especial, que en realitat és una evolució de l’actual 812 Superfast, sembla clar que serà un model exclusiu i molt dinàmic que seguirà els passos del seu predecessor, anomenat F12tdf (Tour de França) i que era una edició millorada i potenciada de l'F12 Berlinetta estàndard.
Del poc que sabem d’aquest nou model prestacional, que esdevindrà el Ferrari de combustió més potent de la història i possiblement l'últim que no haurà de recórrer a l’electrificació del vehicle, podem dir que tindrà una potència de 830 CV –30 CV més que el model 812 Superfast del qual deriva– i una estètica exclusiva amb alguns detalls estilístics que ja s'insinuen fins i tot en les primeres fotos amb camuflatge.
Més enllà de les millores en el motor i l'augment del rendiment final, aquest Ferrari de 830 CV també estrenarà millores aerodinàmiques, com ara la part posterior i el pilar C del cotxe, que facilita el flux de l’aire. En aquest sentit, també hi podem observar un nou aleró posterior, un nou difusor i sortides d’escapament més lleugeres gràcies a l’ús d’alumini i titani i de diversos elements estructurals de la carrosseria acabats en fibra de carboni per alleugerir-ne el pes final.
La posada a punt específica de Ferrari per a aquest model també passa per un treball més exhaustiu de les suspensions i de la direcció, ja que estrenarà un nou sistema de direcció a les quatre rodes per millorar el seu comportament dinàmic i facilitar les maniobres.
Per acabar, Ferrari ha anunciat que presentarà oficialment el seu nou esportiu el 5 de maig, a un preu encara per determinar però que ja podem avançar que serà força exclusiu, sobretot tenint en compte que es tracta d’una edició limitada i exclusiva. Amb tot, hem de pensar que aquestes edicions limitades i exclusives, amb motors potents, comportament dinàmic heretat de la competició i una estètica elegant, són els vehicles favorits de la marca de Maranello: els que justifiquen la llegenda delCavallino Rampante i els que mantenen viva la flama de models únics i especials de la marca transalpina.