Cotxes elèctrics

Fiat Grande Panda, el petitó de la casa es renova

Arriba amb motor elèctric de 113 CV i 320 km d'autonomia, però es preveu també una versió gasolina amb etiqueta eco

Fiat Grande Panda, el petitó de la casa es renova
3 min

Com a bona marca italiana, Fiat aposta notablement pel disseny en els seus vehicles, i el darrer llançament del fabricant de Torí és, sense cap mena de dubte, un dels millors exemples dels darrers anys. Sota el nom de Grande Panda Fiat ha presentat un vehicle utilitari 100% elèctric (de moment) que aposta per una estètica futurista i retro a parts iguals, amb una carrosseria de formes quadrades que recorda el Panda original dels anys 80.

Fa servir la mateixa plataforma que el recentment presentat Citroën C3, anomenada Smart Car i que serveix al Grup Stellantis per donar vida als seus nous vehicles utilitaris i urbans, tant elèctrics com de combustió. A més, tot i que el seu preu encara no ha estat confirmat per la marca italiana, tot sembla indicar que disposarà de versions elèctriques per poc més de 20.000 euros i motors de combustió per poc més de 15.000.

El disseny del nou Fiat Grande Panda està ple de formes verticals i línies rectes

Un disseny amb molta personalitat

Vist des de qualsevol angle, el nou Fiat Grande Panda vol deixar clar que el seu aspecte és únic i inconfusible. Les òptiques Pixel Led es fusionen amb la graella (una graella que, per cert, amaga un cable de càrrega en les versions elèctriques), mentre que la resta de la part frontal destaca per les formes verticals i les línies rectes. El mateix passa al lateral, amb unes llandes que recorden les que fan servir els nous models de Peugeot i la inscripció Panda esculpida a les portes amb un relleu que juga amb les formes de la carrosseria.

Menció especial mereixen les barres del sostre i els passos de roda de color negre, que aporten una marcada sensació de robustesa al conjunt. Finalment, la part posterior destaca per lluir uns pilots led molt estilitzats i en format vertical, al més pur estil dels anys 80. Per cert, val a dir que Fiat ha volgut mantenir les dimensions contingudes en el seu nou model, que tindrà una longitud de tan sols 3,99 metres però serà capaç d'oferir un maleter de 361 litres.

Per dins digitalització i estètica es donen la mà

Un interior amb formes verticals i digitalització completa

L'interior del nou Fiat Grande Panda té, de la mateixa manera que passa a l'exterior, una marcada personalitat. Ja sigui per les formes quadrades del volant, les circulars del quadre de comandaments o el material bamboo fiber tex de la guantera (que recorda la butxaca del Panda original), tot plegat està pensat per diferenciar-se de la resta de models utilitaris del mercat. De fet, les formes circulars no són pas casualitat: responen a la forma del circuit de proves de Lingotto, ubicat al terrat de l'antiga fàbrica de Fiat que es trobava en aquesta localitat italiana.

Com no podia ser d'una altra manera el nou Panda no es queda enrere pel que fa a digitalització. La pantalla de la instrumentació és de 10 polzades, mentre que la central és de 10,25 i integra connectivitat total amb el telèfon, navegació i altres funcions multimèdia. A més, la marca de Torí aposta encara pels botons físics per manipular el sistema de climatització i la calefacció dels seients, cosa que s'agraeix.

Amb quin Panda et quedes?

A la venda aquest mes d'octubre en versió 100% elèctrica

Encara caldrà esperar uns mesos per veure les primeres unitats del nou Fiat Grande Panda, i de moment totes muntaran sota el capó un motor 100% elèctric de 113 CV que, alimentat per una bateria de 44 kWh, homologa una autonomia d'uns 320 quilòmetres. No es tracta d'una xifra impressionant, però tenint en compte la concepció eminentment urbana del vehicle, hauria de resultar suficient per a la majoria d'usuaris.

Sigui com sigui, és de preveure l'arribada d'una versió de combustió amb etiqueta eco, que muntaria concretament el motor 1.2 PureTech de 100 CV. I no seria gens estrany, tenint en compte que aquesta política de presentar un nou model com a versió únicament elèctrica i posteriorment introduir-hi els motors de combustió és una pràctica habitual del Grup Stellantis. El darrer exemple? El nou Lancia Ypsilon, que també es podrà escollir amb un propulsor gasolina de 100 CV.

stats