Proves motos

Harley-Davidson Pan America 1250 Special, una moto revolucionària

Pot una Harley-Davidson estar concebuda com una moto 'maxi trail' per fer conducció 'off-road'? La Pan America 1250 Special ens ho demostra

Harley-Davidson Pan America 1250 Special
Ignasi Rabasseda
21/05/2023
4 min

Quan ens vam assabentar que Harley-Davidson volia treure una moto de tipus maxi trail al mercat molts ens vam posar les mans al cap amb certa incredulitat. Ja no només per la sorpresa que suposa, sinó perquè a més el fabricant americà deia que aquesta nova moto estaria més aviat enfocada a la conducció off-road. Una moto completament nova, inèdita en la marca centenària i que han desenvolupat a consciència per tractar d'arribar a la part més alta del llistat de les millors motos d'estil maxi trail.

Revolution Max. Així ha denominat Harley-Davidson el seu nou motor, un propulsor que té poc a veure amb el que equipen els models actuals de la marca de Milwaukee. Segueix sent un V2 a 60º, però calat com si fos a 90º. La cilindrada és de 1.250 centímetres cúbics i la potència arriba als 150 CV i 127 Nm de parell motor màxim. Per la seva banda, la refrigeració és líquida.

El disseny és revolucionari i té molta personalitat.
Una Harley 'maxi trail'?

Aquestes xifres s’obtenen gràcies als diferents modes de conducció que equipa, i que es divideixen en les següents categories: Sport, Road, Rain, Off-Road i Off-Road Plus. Cada un juga amb els paràmetres de les diferents ajudes electròniques que equipa el paquet de seguretat de la Pan America a través d’un botó situat al manillar.

Un motor que veritablement és una revolució

Una cosa és assegurar que un nou producte és revolucionari i una altra cosa és que veritablement ho sigui. En el cas de Harley-Davidson no es tracta de cap fanfarronada, ja que el nou propulsor Revolution Max puja de voltes amb una facilitat brutal i mostra un refinament que no estem acostumats a veure a la marca. Mai diries que és un motor Harley, especialment per l'absència de vibracions. Però tot plegat té un motiu, que bàsicament té a veure amb els materials emprats per a la fabricació d'aquest nou motor: alumini i magnesi.

Dinàmicament sorprèn per l'absència de vibracions.

Tot plegat no només ajuda a rebaixar el pes del conjunt, sinó que facilita la feina de la nova IMU de sis eixos signada per Bosch i que dota la Pan America de control de tracció, ABS en revolts i antiwheelie. A més, també permet regular la retenció del motor, el tacte de l'accelerador i l'entrega de potència, que juntament amb les suspensions electròniques ens permeten configurar la moto al nostre gust.

Tecnologia al poder

La Harley-Davidson Pan America 1250 Special d'aquesta prova equipa un tipus de motor autoportant, és a dir, que forma part del xassís de la moto i té les parts davantera i posterior adherides. Davant hi trobem una forca Showa BBF de 47 mm i 190 mm de recorregut, mentre que a la part posterior el protagonista és un únic amortidor col·locat sobre unes bieletes també de 190 mm de recorregut.

La instrumentació està formada per una pantalla de 6,8 polzades.
L'equip de frens respon amb contundència.

Aquesta versió Special es diferencia de la resta per equipar un sistema de suspensions electròniques semiactives de darrera generació. Una de les peculiaritats d'aquest sistema és que equipa l'altura del seient adaptativa, la qual cosa permet abaixar l'altura de la moto entre 2 i 5 cm quan ens aturem per poder tocar a terra amb el peu pla. Pel que fa a les rodes i als frens, equipa llandes de 19 polzades al tren davanter i de 17 polzades al tren posterior, juntament amb un doble disc i pinces radials Brembo a l'eix davanter i un disc a l'eix posterior.

La il·luminació és completament led, amb un gran far davanter que està format per 30 díodes i llueix un disseny amb una personalitat molt marcada. També incorpora un petit far a sobre que s'encarrega del sistema d'il·luminació activa als revolts i proporciona un feix de llum que resulta de molta ajuda quan circulem de nit per carreteres revirades.

La Harley-Davidson Pan America 1250 Special és una moto sorprenent.
Dinàmicament sorprèn per l'absència de vibracions.

La instrumentació corre a càrrec d'una pantalla TFT a color de 6,8 polzades que, malgrat que té una mida relativament petita i no permet mostrar uns grafismes gaire grossos, és totalment personalitzable. Fins i tot podem modificar els paràmetres que vulguem del sistema de GPS que integra, i que podem manipular mitjançant l'aplicació de Harley-Davidson.

Conclusió de la prova de la Harley-Davidson Pan America 1250 Special

Harley-Davidson ha treballat de valent per aconseguir fabricar una moto molt polivalent tant dins com fora de l'asfalt. La Pan America 1250 Special és una moto apta per a tothom, que transmet molt bones sensacions en qualsevol àmbit i que resulta còmoda. A més, pel que fa a prestacions el motor respon amb solvència i tecnològicament està a la moda, amb les darreres tendències pel que fa a connectivitat i seguretat. Això sí, tot plegat té un preu: 19.600 euros. Per cert, el dipòsit és de 21 litres i el consum és d'uns 5 litres als 100 km, la qual cosa li permet fer rutes que ronden els 400 km. Si us agrada, només us tocarà escollir el color i gaudir del que, sens dubte, és una gran moto.

stats