Hyundai aposta fort per l'hidrogen
La marca coreana presenta el Vision FK, un cotxe d’altes prestacions i més de 600 quilòmetres d’autonomia, i un camió autònom anomenat Trailer Drone amb més de 1.000 quilòmetres d'autonomia
La pila de combustible d’hidrogen pren cada cop més força com a possible combustible ecològic i de zero emissions alternatiu a la dicotomia entre cotxes elèctrics o de combustió. Cada cop més fabricants aposten per aquesta tecnologia, que fins ara semblava dominada per Toyota i BMW. El grup coreà Hyundai-Kia no es vol quedar enrere en l’aposta per la innovació tecnològica amb l’hidrogen i ha presentat el prototip del seu primer cotxe d’altes prestacions, un esportiu anomenat Vision FK.
El nou Vision FK és un esportiu híbrid (endollable i d'hidrogen) impulsat per la tercera generació de les piles de combustible del grup coreà, i que promet una potència de més de 500 kW (uns 680 CV tradicionals) amb una autonomia de més de 600 quilòmetres. En principi el prototip de la marca coreana serà una realitat en un futur no gaire llunyà, en un horitzó de quatre o cinc anys, i podria ser un dels membres de la nova divisió esportiva N.
Trailer Drone, el camió ecològic i autònom del futur
En el mateix anunci, Hyundai ha presentat el nou Trailer Drone, un prototip de transport pesant impulsat per una pila de combustible d’hidrogen i que es pot moure de manera autònoma per carreteres i autopistes, però també per entorns més complicats, com ports, aeroports i entorns urbans estrets, i que promet una autonomia de més de 1.000 quilòmetres.
La clau de la mobilitat articulada i l’autonomia del Trailer Drone és el seu remolc que la marca anomena e-Bogie, i que té col·locada a sota del contenidor una pila de combustible i direcció a les quatre rodes, que li permeten moure’s fins i tot de manera lateral. A tot això cal sumar-hi que els e-Bogies estan dissenyats per poder enganxar-se en línia i formar combis autònoms.