Hyundai Ioniq 6, una berlina elèctrica sorprenent
La marca coreana presenta el seu segon model totalment elèctric, una berlina de caràcter esportiu i elegant que demostra el canvi de paradigma i el salt endavant de Hyundai
L’any vinent Hyundai començarà a comercialitzar el fantàstic Ioniq 6, el segon model de la nova submarca de cotxes elèctrics Ioniq, que vol consolidar el fabricant coreà com un referent del segment de zero emissions. Dic que aquest Ioniq 6 és un model fantàstic per la seva imatge i fisonomia, que recorda poderosament els Porsche Panamera o 911, el Mercedes CL o el Tesla Model S (i això és molt dir), amb un aspecte espectacular que segons els seus dissenyadors “vol crear fans i no pas clients”. Una mena de cotxe halo o far per guiar el futur de la marca.
El nou Ioniq 6 es basa en el prototip Prophecy Concept EV presentat l’any 2020, i manté unes formes orgàniques i arrodonides, un punt sensuals i, sobretot, elegants i aerodinàmiques. Aquesta berlina elèctrica arriba als 4,85 metres de llarg i ofereix una magnífica distància entre eixos de 2,95 metres, que permet oferir molt d’espai en l'habitacle. A més, fa 1,88 metres d’ample i no arriba als 150 centímetres d’alçada, cosa que li dona un centre dinàmic molt baix i millora els fluxos d’aire de la carrosseria.
Els interiors del nou Ioniq 6 també destaquen per una alta qualitat percebuda i un disseny ergonòmic i minimalista, molt digitalitzat i que aprofita materials reciclats com ara pigments de pintura derivats de neumàtics utilitzats o diversos materials ecològics, restes de xarxes de pesca i plàstics reciclats que es fan servir per als entapissats i ajustos. A més, aquest vehicle prescindeix de retrovisors convencionals i aposta per unes càmeres que projecten la visió en uns panells interiors, seguint l’exemple d’altres models ja existents com ara l’Honda e, que vam poder provar fa uns mesos.
El que no sabem encara és la potència, l'autonomia i la capacitat de la bateria del nou Ioniq 6, per bé que Hyundai ja ha confirmat que farà servir la mateixa plataforma E-GMP que ja utilitza l’Ioniq 5, cosa que ens permet sospitar que també compartirà motors i bateries amb l’altre model coreà. Això voldria dir, entre altres coses, versions d’altes prestacions amb més de 500 CV i autonomies homologades al voltant dels 500 quilòmetres. També disposarà del servei V2L (Vehicle to Load), que permet aprofitar la càrrega de la bateria per connectar-hi aparells electrònics externs.
Encara caldrà esperar uns mesos, però, per conèixer les prestacions finals i el preu del nou Ioniq 6, l’aposta més arriscada del grup Kia-Hyundai en la seva estratègia d’electrificació en un moment en què les berlines convencionals semblen cada cop més arraconades en favor dels totcamins i crossovers de tipus SUV i CUV.