SUV híbrid
Suplements12/04/2021

Jeep actualitza el Compass amb versions endollables

El SUV nord-americà incopora versions electrificades i dotades de sistemes de conducció autònoma

Jeep ja va anunciar fa més d’un any el llançament de les versions híbrides endollables o PHEV del Renegade i del Compass, però al llarg d’aquests últims mesos encara no havia presentat oficialment el restyling del seu model compacte, que és al mercat des de l’any 2017.

El Compass és el primer model de Jeep a sortir sota el nou grup Stellantis, fruit de la fusió de FCA i PSA, i no és un model qualsevol, ja que acumula gairebé la meitat de les vendes de Jeep a Europa, i Jeep és la marca més rendible del grup italoamericà Fiat Chrysler (FCA), integrat ja a Stellantis. Per tant, es tracta d’un cotxe molt important per al grup, vital per al futur comercial de la marca.

Cargando
No hay anuncios

Estèticament el Compass només estrena una actualització estètica molt lleugera del frontal, amb nova signatura òptica pels fars led redissenyats, noves llandes d’entre 17 i 19 polzades, nous para-xocs davanters i la possibilitat de fer sevir pintura de carrosseria de dos colors, un per al sostre i muntants posteriors i un altre per a la resta del vehicle.

Cargando
No hay anuncios

Al seu interior el Compass estrena una nova pantalla central tàctil de 8,4 o 10,1 polzades –en funció del nivell d’equipament escoliit– amb el nou sistema d’infoentreteniment Uconnect 5, compatible amb Android Auto i Apple Car Play, que també integra Alexa, navegador TomTom i control per ordres de veu que s’activa en dir “Hey, Jeep”.

Cargando
No hay anuncios

Endollable i autònom

Però la gran novetat d’aquesta versió millorada i actualitzada del Compass és que estrena un nou sistema de conducció autònoma de nivell 2, que permet circular per si mateix en autopistes o carreteres ràpides mantenint velocitat i distància a la resta de vehicles seguint les marques viàries gràcies als radars, càmeres i sistemes de centrat de carril i control de creuer adaptatiu de què disposa.

Cargando
No hay anuncios

L’altre gran cavall de batalla del nou Compass és l’arribada de fins a cinc combinacions de motors i canvis, que es poden associar a sistemes de tracció davantera o total, i que inclouen mecàniques gasolina, dièsel i PHEV o híbrides endollables, la gran estrella d’aquesta actualització de mitja vida del SUV americà.

El Compass 4xe, que és el nom comercial del Compass híbrid endollable o PHEV, pot sumar un motor de combustió de gasolina 1.3 de quatre cilindres amb un altre elèctric sobre l’eix posterior per sumar una potència total de 190 o 240 CV i 270 Nm de parell associat a un canvi automàtic de sis relacions i tracció integral. El motor elèctric sempre suma un total de 60 CV, mentre que el bloc motor de gasolina pot oferir 130 o 180 CV de potència, cosa que explica que la suma final del Compass 4xe sigui de 190 CV o de 240 CV.

Cargando
No hay anuncios

La versió Compass 4xe utilitza bateries d’11,4 kWh, cosa que li permet prometre una autonomia en mode elèctric d’entre 47 o 49 quilòmetres, amb emissions en cicle combinat de menys de 44 g/km.

A més de la versió híbrida endollable o 4xe, Jeep manté una versió dièsel 1.6 MutiJet II que ofereix 130 CV i 320 Nm de parell associat a un canvi manual i tracció davantera, així com una versió gasolina amb motor turbo GSE que ofereix 130 o 150 CV de potència que es pot associar al canvi manual o un d'automàtic de doble embragatge, sempre amb l’esquema de tracció davantera. Per acabar, Jeep manté el Compass Trailhawk, amb una preparació específica per superar els obstacles més durs gràcies a la seva posada a punt i el mode de conducció específic rock, pensat per circular fora de l’asfalt.

El nou Compass arribarà als concessionaris aquest mes de maig, amb un preu base de 28.500 euros per a les versions d’accés amb motor gasolina de 130 CV i canvi manual, mentre que la flamant versió híbrida endollable 4xe arribarà als 47.700 euros de preu base.