Kia Carens, metamorfosi SUV
El popular monovolum assequible de la marca coreana ressuscita en format totcamí però mantenint les set places
Kia segueix creixent amb la presentació del nou Carens, un model totalment diferent del seu predecessor que evoluciona en format totcamí, SUV o crossover per seguir esdevenint atractiu en un mercat cada cop més saturat i homogeni. El nou Carens, que serà la quarta generació del model, és més atractiu i tecnològic que mai, però manté la clau de volta que va permetre la seva popularitat: una gran habitabilitat de fins a set places i molta modularitat interior.
El nou Carens farà 4,54 metres de llarg, 1,80 d’ample i 1,70 d’alt; mantindrà unes mides prou compactes, i tindrà una bona batalla i una distància entre eixos de 2,78 metres que permetrà una bona habitabilitat interior. Visualment, el nou Carens destaca per una carrosseria més musculada i poderosa, amb una marcada presència de les nervadures laterals i uns passos de roda marcats que li aporten una imatge aventurera. A aquesta imatge poderosa i moderna també hi ajuden uns nous grups òptics led i una calandra davantera molt més refinada que la del seu predecessor que el converteixen en un model més elegant i sofisticat.
Els interiors del nou Carens també presenten un espectacular salt tecnològic i de qualitat, amb la presència d’una pantalla tàctil central de 10,25 polzades que funciona amb el software Kia Connect, que es pot actualitzar a distància, així com un quadre d’instruments totalment digital. Entre les moltes funcionalitats digitals del nou Carens, els coreans hi destaquen la informació de l’estat del trànsit en temps real o l’actualització dels mapes.
Curiosament, la quarta generació del Carens no disposarà de versions electrificades, ja que Kia només oferirà un motor dièsel 1.5 CRDI, un motor gasolina atmosfèric 1.5 GDI i un últim motor gasolina turbo 1.4 T-GDI amb un rang de potències que es mourà entre els 100 i els 160 CV, i que es podran associar a canvis manuals o automàtics de sis o set velocitats.
Kia no ha confirmat encara els preus pel nostre mercat, i ni si tan sols es vendrà a Europa. D’entrada arribarà a mercats emergents com l’indi a mitjans del 2022, per bé que tenint en compte el bon resultat comercial del model anterior en alguns mercats com l’espanyol, potser els coreans sí que troben assenyat que aquest model arribi als concessionaris del sud d'Europa.