Consum

L’apli que converteix els taxistes en màquines expenedores

Hangry ofereix als usuaris de taxis o VTCs comprar ‘snacks’, perfums o carregadors durant el trajecte

L’apli que converteix els taxistes en màquines expenedores
20/03/2021
3 min

Un treballador que arriba tard a una reunió de feina i no ha esmorzat ni té temps. Un altre que està a punt de començar el torn nocturn i que pateix per no poder aguantar despert tota la nit. I un tercer que ha d’agafar un tren i s’ha oblidat el carregador del mòbil a casa. Tots tres poden resoldre ara el seu problema dins un taxi o un vehicle de transport amb conductor de Barcelona si aquests treballen amb Hangry, perquè podran vendre al primer una barreta energètica, al segon un Red Bull i al tercer un carregador.

Hangry és una empresa que s’ha inventat una manera de fer aquesta mena de transaccions dins un taxi. Ho fa donant als conductors entre 12 i 15 mostres del que contingui el catàleg en aquell moment i enganxant codis QR en uns quants racons del vehicle. Així, si el client vol comprar alguna cosa només ha d’escanejar-los per tafanejar entre les opcions. Pot ser des de caramels Tic Tac, Smint o Mentos fins a unes patates Pringles, passant per un perfum Armani o Yves Saint Laurent, que són algunes de les companyies amb qui Hangry ha signat acords permanents o temporals. Després, la venda recau en el taxista, que un cop rebi una notificació al mòbil informant-lo que el client ha comprat una cosa, li donarà el producte. A canvi, es quedarà un 25% del que s’hagi pagat: si ven una coca-cola de 2 euros, se n’endurà 50 cèntims.

Així l’empresa tanca el cercle: ofereix al client consumir o entretenir-se durant el trajecte (acaben de signar un acord amb la plataforma de jocs Ergo Games), al conductor un ingrés extra i a les marques un nou aparador. I, en realitat, el factor capital és aquest últim. “Quan ets al cotxe no pots fer res més que mirar per la finestra o interactuar amb el mòbil”, explica Daniela Vergoossen, directora de marca de l’empresa, com dient que és una oportunitat clau per captar l’atenció de potencials clients: “El temps mitjà de viatge va de 10 a 15 minuts, això no ho tenen ni en un supermercat”.

la idea neix d’un exercici plantejat als alumnes de l’Institut d’Empresa (IE) de Madrid: buscar un forat al mercat i solucions per cobrir-lo. Wassim Berro i Maurice Karam, llavors estudiants libanesos i ara màxims responsables de la companyia, resolen l’equació amb el que ara és Hangry, amb tan bona projecció que decideixen tirar endavant la idea un cop acabat l’MBA. El projecte va ser acceptat per Lanzadera, l’acceleradora de start-ups de Joan Roig, president de Mercadona, i després tot va fluir de manera natural: començar a fer rodar el projecte a Madrid i a València i tancar una primera ronda de finançament d’un milió d’euros. Ara disposen d’una flota de mil vehicles que treballen amb ells, cent dels quals són a Barcelona, la ciutat on acaben d’aterrar. A més, calculen que en total els conductors van guanyar 100.000 euros en comissions l’any passat.

Part de l’èxit és haver sabut de quina manera relacionar-se amb les empreses que venen: entendre, diu Vergoossen, que el seu interès és arribar al consumidor de manera que aquest accedeixi al producte quan ell vulgui, i ser prou flexibles per adaptar-se a allò que els fabricants o distribuïdors demanin.

Per exemple, si tanquen un acord amb una firma, el seu producte serà l’únic de la seva classe que es vendrà dins un vehicle, mai competirà amb una altra marca del mateix sector. Si tanquen una acció concreta amb Hangry, poden demanar també decorar elles soles la capsa que, situada entre els dos seients del davant del cotxe, s’utilitza com a reclam de màrqueting. O regalar productes si estan en plena campanya de nous llançaments.

I la cosa deu funcionar perquè, tot i ser encara en una fase inicial a Barcelona, ja preparen el salt a Londres, París i Dubai. La pandèmia ha congelat de moment els plans al voltant de les dues capitals europees, però ho tenen tot preparat per posar el primer peu a Dubai a l’abril. En paral·lel, s’estan movent per tancar una segona ronda de finançament i per continuar seduint marques i taxistes. Aquest últim repte no sembla, contra tot pronòstic, gaire complicat: Vergoossen assegura que més d’un ja hi ha contactat per Instagram per veure com s’hi pot incorporar.

stats