Cotxes esportius

Lamborghini presenta el Revuelto, el seu primer híbrid endollable amb motor V12 i etiqueta ECO

Combina un propulsor de combustió amb tres motors elèctrics per a generar una potència total de 1.015 CV

Lamborghini Revuelto
3 min

Lamborghini Revuelto. Aquest és el nom del nou superesportiu de la marca de Sant'Agata Bolognese, un vehicle que arriba per substituir l'Aventador i que, malgrat que pugui semblar irracional, equipa un motor V12... però llueix l'etiqueta ECO de la DGT al parabrisa. El motiu és simple: tot i que el seu motor sigui un enorme bloc de gasolina, també formen part de la seva espectacular (i complicada) mecànica fins a tres propulsors elèctrics. Tot plegat el converteixen en el primer HPEV de la marca (per les sigles en anglès High Performance Electrified Vehicle), fent un símil amb els vehicles PHEV més normals.

Malgrat que Lamborghini estreni nomenclatura per al seu nou model, el cert és que la idea d'electrificar un superesportiu no és pas nova. Ferrari ho ha fet amb models com l'SF90 Stradale o el 296 GTB, McLaren amb l'Artura, i fins i tot Maserati presentarà el GranTurismo Folgore 100% elèctric. Però per a Lamborghini aquesta ha sigut la primera aproximació real a l'electrificació, i el resultat no podria haver estat més espectacular.

El disseny té inspiració aeroespacial

Model revolucionari, disseny revolucionari

El Lamborghini Revuelto és un dels models més importants de la història de la marca. Ho és perquè s'ha presentat l'any en què el fabricant celebra el 60è aniversari, perquè segurament serà el darrer model a equipar el famós motor V12 i perquè s'encarrega d'estrenar l'electrificació. Precisament per aquest motiu el fabricant italià l'ha escollit per estrenar un nou llenguatge de disseny que formarà part dels futurs models i que, més enllà de si agrada o no, resulta espectacular.

El disseny general del Revuelto s'inspira en elements aeroespacials, però manté els llums i altres elements amb la característica forma de lletra Y que caracteritzen la marca. Totes les arestes, apèndixs i elements de disseny compleixen una funció aerodinàmica, ja que aquest model genera un 70% més de càrrega aerodinàmica que l'Aventador. A més, també hi predominen les formes hexagonals en elements com les dues sortides d'escapament.

L'interior disposa de fins a tres pantalles

Pel que fa al seu interior, també resulta nou gairebé tot i equipa fins a tres pantalles: la primera fa de quadre d'instruments i és de 12,3 polzades, la segona és la central de 8,4 i la tercera de 9,1 està situada davant del copilot. Aquesta solució, que portem anys veient en diversos models de Ferrari, és tota una novetat a Lamborghini.

V12 atmosfèric, tres motors elèctrics i 1.015 CV

Més enllà de les importants novetats mecàniques que aporta l'electrificació del Revuelto, el més impressionant d'aquest nou model és que equipa la darrera evolució del famós motor V12 de Lamborghini. Un propulsor que, malgrat que pogués semblar que gairebé no tenia marge de millora, sí que en tenia, i no pas poc. En aquest nou model el motor de combustió de dotze cilindres genera una potència de 825 CV a 9.250 rpm i 725 Nm de parell màxim a 6.750 voltes. Això són 55 CV més que l'Aventador més potent, amb un pes 17 quilos inferior.

1.015 CV, un motor atmosfèric V12 i tres motors elèctrics. Aquesta és la carta de presentació del nou Lamborghini Revuelto

Pel que fa als motors elèctrics, en total n'equipa tres: dos estan situats a l'eix davanter i l'altre es troba integrat a la caixa de canvis de doble embragatge i vuit velocitats. Cadascun d'aquests motors entrega una potència de 150 CV i té un pes de tan sols 18,5 quilos, permetent que la potència final del Lamborghini Revuelto sigui de 1.015 CV i que les prestacions deixin bocabadat tothom: accelera de 0 a 100 km/h en tan sols 2,5 segons, assoleix els 200 km/h en menys de 7 i registra una velocitat màxima de 350 km/h.

Lamborghini ha anunciat que el seu nou model disposarà de fins a 13 combinacions possibles per als modes de conducció Recharge, Hybrid, Performance, Strada, Sport, Corsa, Ego i Città, aquest darrer ideat per circular per entorns urbans sense haver de fer servir el motor de combustió. Això sí, la seva petita bateria de 3,8 kWh tan sols li permet realitzar uns 10 quilòmetres en mode purament elèctric, però a canvi la seva bateria es pot recarregar en 30 minuts. Pel que fa al preu del Lamborghini Revuelto, no se sap exactament, però en cap cas baixarà dels 450.000 euros.

stats