Cosmètica

Maystar, la cera de depilar que va de Torredembarra a mig món

L'empresa, fundada als anys 80 a la Pobla de Montornès, s'ha fet un espai en el sector de la bellesa a nivell mundial

Maystar
25/04/2024
3 min

TarragonaFa quaranta anys un jove comercial del món de la cosmètica, Jesús Bonan, va decidir produir al garatge de casa seva, a la localitat de la Pobla de Montornès (Tarragonès), cera depilatòria: veia una oportunitat de negoci en aquest mercat. Així naixia Maystar. Els inicis van ser complicats. Bonan explica que, en la primera fira a què va anar, el 1984 a Santander, se li va desmuntar l’aplicador perquè la cola es desfeia a causa de l'escalfor. Ho va solucionar a la nit a l’hotel amb Loctite i l’endemà ja va fer les primeres vendes. Quatre dècades després, amb seu al municipi veí de Torredembarra, Maystar Group és un referent en el sector de la bellesa professional i un líder mundial en el camp de les cremes depilatòries gràcies a Starpil, una de les seves marques. La produeixen amb roll-on, perles, pastilles o llaunes.

La facturació del Maystar Group el 2023 va ser de 27 milions d’euros. Ven productes a 102 països a través de 2.500 distribuïdors. A més de la planta de Torredembarra i la de Manresa, també té factories al Brasil i Itàlia i una oficina al Perú. En total, dos centenars de treballadors a tot el món, una cinquantena a Torredembarra. Compta amb quatre divisions: depilació, cremes facials i corporals, perruqueria i productes d’un sol ús.

Un punt d’inflexió per a la companyia va arribar el 1991, quan Jesús Bonan va inventar un roll-on per aplicar cera depilatòria, del qual va tenir la patent durant quinze anys. “Em vaig inspirar en el roll-on dels desodorants, però em van caldre molts càlculs matemàtics per trobar el gruix adequat per tenir la màxima efectivitat”, explica. Més tard Maystar es va traslladar al Polígon Industrial Roques Planes de Torredembarra, just al costat de l’autopista AP-7. Fa 15 anys, Dennis Bonan va succeir com a conseller delegat de l’empresa el seu pare, que ara n’és el president però continua molt implicat, fent d'ambaixador de l’empresa arreu del món.

En els 5.000 metres quadrats de la planta torrenca, a més de les oficines centrals, hi té una factoria que produeix entre 7 i 10 tones diàries de crema depilatòria, la base per a un centenar de cremes diferents. Fa uns anys va obrir una planta més gran al Brasil, on també produeix cera per cobrir aquella zona del món. A Manresa compta amb una planta per a la divisió de perruqueria, fruit de l’adquisició de la històrica Eva Professional fa cinc anys. I a Milà fabrica des de fa un any elements d’un sol ús, a més de potenciar el mercat italià.

Maystar està actualment molt consolidada en els mercats dels Estats Units, el Brasil i també Rússia. En els últims temps s’està centrant en expandir-se per Europa, sobretot a països com França, Itàlia i Holanda. La inversió en recerca i desenvolupament és una de les característiques que diferencien l’empresa torrenca d’altres del seu sector. L’adaptació al que demanda el mercat els ha portat a una línia de tractaments de bellesa depilatòria de luxe, en què destaquen els vegans –sense cera d’abella–, calèndula –cera molt elàstica ideal per a pells sensibles–, els basats en la fitoteràpia i inspirats en els jardins d'arreu o l’única cera del món amb actius neurosensorials, antihistamínics i hidratants.

Fins ara han venut més de 23 milions de cera en roll-on, un símbol per a l’empresa tarragonina. “El roll-on té futur. El que continuen fent altres productes és rasurar, i el roll-on arrenca el pèl”, afirma el fundador de Maystar Group. En els últims temps han centrat molts esforços en una campanya per les bones praxis sobre la depilació i en aconseguir que les persones que vagin a depilar-se sol·licitin i exigeixin informació sobre mètodes disponibles, qualitats i tècniques.

La formació és un altre dels objectius de Maystar i la fa a través de la seva fundació, creada fa dos anys: Maystar Heritage. Tenen una acadèmia internacional de depilació i disposen d’un plató a Torredembarra on formen persones de tot el món in situ i també via streaming en l'ús de la marca Starpil. La idea de fons de la companyia és que és igual d'important la cera depilatòria d’alta qualitat que la tècnica a l’hora d'aplicar-la.

stats