Mazda 2 Hybrid: no, encara no hi veiem doble
Mazda presenta el seu nou model, un cotxe resultat de la col·laboració amb Toyota i que arribarà al mercat a la primavera
No, encara no hi veus doble. Si el nou Mazda 2 Hybrid et resulta un cotxe molt i molt familiar és perquè ho és. El nou Mazda 2 Hybrid és, en realitat, un Toyota Yaris (com el que vam poder provar encara no fa un any) amb el logo de la marca d’Hiroshima. Tot i que pot sobtar força, aquest tipus de pactes i aliances per fabricar vehicles són relativament habituals a Toyota, que té diversos models bessons als seus gràcies als acords de col·laboració amb altres marques japoneses. Sense anar més lluny, el Subaru BRZ és un esportiu desenvolupat de la mà de Toyota i l'equivalent GT86, i Suzuki també té un totcamí anomenat Across que és en realitat un Rav4 amb logo de Suzuki.
La història del Mazda 2 Hybrid s'entén molt fàcilment per la necessitat que té Mazda en aquest moment de sumar vehicles híbrids i de zero emissions a la seva gamma, cosa que els ha portat a comercialitzar aquest nou model, que aprofita el Toyota Yaris, escollit Cotxe de l’Any 2021 i un autèntic èxit de vendes al Vell Continent. El Mazda 2 Hybrid és, de fet, un Yaris, amb el mateix motor gasolina 1.5 de tres cilindres i motor elèctric que ofereix 116 CV de potència gestionat per un canvi CVT i un consum homologat de 3,8 litres cada 100 quilòmetres. Fins i tot la carrosseria del Mazda 2 Hybrid és la mateixa del Yaris, i la càrrega tecnològica i el disseny d’interiors són exactament iguals que els del Toyota Yaris.
Per acabar d'embolicar la troca, Mazda no retirarà el seu Mazda 2 actual, amb motors de gasolina e-Skyactiv-G associats a sistemes semihíbrids o mild hybrids, sinó que el Mazda 2 Hybrid haurà de conviure amb aquest model durant uns quants anys. La diferència entre el Mazda 2 i el Mazda 2 Hybrid és clara: mentre que el primer és un model dissenyat i fabricat per Mazda, el segon és un model de Toyota amb el logo de la marca d’Hiroshima i una mecànica híbrida convencional que encara no estava disponible en el catàleg de Mazda. El més curiós del cas és que tant el Mazda 2 estàndard com el Mazda 2 Hybrid reben la mateixa etiqueta Eco de la DGT, malgrat que un és un model híbrid convencional i l’altre tan sols un semihíbrid o microhíbrid.
Finalment, el nou Mazda 2 Hybrid arribarà al mercat europeu la pròxima primavera amb tres nivells d’equipament anomenats Hybrid Pure, Hybrid Agile i Hybrid Select i una forquilla de preus encara per confirmar, però que amb tota seguretat es posicionarà per damunt dels de l’actual Toyota Yaris, que està entre els 18.700 i els 21.900 euros, descomptes promocionals a banda.