CINC CÈNTIMS

Millor començar de zero

5 raons per explicar l'èxit de Tesla
i XAVIER MITJAVILA
02/02/2021
2 min

Probablement les marques Xpeng, Nio, Byd o bé Lio Auto no us diuen res, i és normal. Si en canvi digués Tesla, tots sabríem que estem parlant del conegut fabricant de cotxes elèctrics capitanejat pel conflictiu Elon Musk, cofundador de PayPal al seu dia i que després va decidir canviar la història de la indústria de l’automòbil construint cotxes elèctrics. Doncs bé, per entendre’ns, totes aquestes empreses que hem citat són les noves Tesla. Encara petites, si voleu, però amb molt potencial.

Xpeng Motors, amb seu a Guangzhou, a la Xina, va llançar al mercat el seu model G3 el desembre del 2018. El model P7 va arribar el juny de l’any passat. Nio, amb seu a Xangai, ha llançat al mercat els seus quatre models entre el 2016 i el 2020. Byd, també xinesa i establerta a la ciutat de Shenzhen, fa cotxes i alhora camions, furgonetes i autobusos, tots elèctrics. Finalment, Lio Auto, que és de Pequín, té avui dos models, el primer dels quals va aparèixer al mercat el novembre del 2019.

Totes aquestes noves marques de cotxes estan aplicant a la perfecció una de les lleis del màrqueting més famoses dels mestres Ries i Trout: “Si no pots ser el primer en un mercat, crea un nou segment en el qual puguis ser-ho”. Davant el lideratge mundial de Toyota, Volkswagen, Mercedes, Ford, Honda i General Motors, què podia fer Tesla? Només una cosa: diferenciar-se creant un nou segment de cotxes elèctrics i liderar aquest nou mercat. Els xinesos s’han apuntat al carro després.

El que els caracteritza a tots plegats, a Tesla i els xinesos, és que són empreses molt àgils. Ho són molt més que els seus competidors, històrics fabricants de cotxes de benzina i dièsel, als quals els costa molt transformar-se. Com passa sovint, no és el gran el que es menjarà el petit, sinó el ràpid el que guanyarà el lent.

stats