El primer Mini descapotable elèctric de la història arriba en una edició limitada a 999 unitats
Tan sols 53 unitats d'aquest model arribaran al nostre mercat, a un preu de 61.000 euros cadascuna
Fa uns anys Mini va presentar el Cooper SE, un model molt especial i rellevant a nivell històric per ser el primer Mini elèctric de la història. I ara, com no podia ser d'una altra manera, aquesta mecànica ha arribat a la versió descapotable. Sota el nom de Mini Cooper SE Cabrio la marca britànica ha presentat el seu primer descapotable elèctric, un vehicle de quatre places que arriba en forma d'edició limitada a 999 unitats per tal d'anticipar el que està per arribar en un futur cada cop més proper.
Malgrat les dades siguin evidents i demostrin que a països com el nostre als elèctrics els costa obtenir bones xifres de vendes, la proporció d'aquest tipus de vehicles en marques aspiracionals o de luxe és força diferent a la de les marques generalistes. És per aquest motiu que actualment un de cada cinc Minis que es venen a Europa és elèctric, i aquest nou model no fa més que confirmar la tendència del fabricant anglès... i de gairebé tota la resta.
Disseny i equipament específics
Com acostuma a ser habitual en aquest tipus de vehicles, l'estètica del Mini Cooper SE Cabrio es diferencia de la resta de la gamma en alguns detalls exclusius. Per exemple, només està disponible amb dos colors (Enigmatic Black metal·litzat i White Silver Metal·litzat), elements com les manetes de les portes, la motllura de la graella frontal o els contorns dels les òptiques i els pilots estan acabats en color Resolute Bronze i els logotips de la marca i el model van pintats en color Piano Black.
Les inscripcions "1/999" situades a l'aleta davantera o als llindars de les portes, així com les llandes d'aliatge de 17 polzades fabricades completament en alumini i pintades en dos colors, acaben d'arrodonir un conjunt força cridaner i que deixa clar que es tracta d'una edició limitada. Al seu interior també disposa d'elements exclusius per aquesta versió, com per exemple el logotip "E" situat al volant i que ens recorda que estem davant d'un model 100% elèctric.
I parlant de l'interior, aquí destaquen especialment els seients esportius amb calefacció, el volant esportiu multifuncional de cuir Nappa, la llum ambiental i altres detalls pintats en color groc que deixen palès que es tracta d'un model elèctric, com per exemple el botó d'arrencada o la palanca de canvis.
Autonomia de 201 quilòmetres
El principal problema de les bateries dels vehicles elèctrics és que pesen molt, de manera que els vehicles tenen força sobrepès. Això pot no ser un problema en un SUV de cinc metres de longitud, però sí que ho és en un vehicle descapotable, de caràcter esportiu i que té una longitud de tan sols 3,86 metres. És per aquest motiu que Mini ha decidit equipar el Cooper SE Cabrio amb una bateria de tan sols 32,6 kWh, ja que és més lleugera i permet mantenir l'esperit d'agilitat i dinamisme del Mini original (a més de conservar el mateix maleter de 160 litres de la versió de combustió).
La contrapartida d'aquesta capacitat limitada és que l'autonomia no és gaire bona: homologa un màxim de 201 quilòmetres per càrrega segons el cicle WLTP. Amb tot, aquest descapotable elèctric genera una potència de 184 CV i és capaç d'accelerar de 0 a 100 km/h en tan sols 8,2 segons. Les primeres unitats arribaran al nostre mercat a partir d'aquest mateix mes de maig a un preu que, això sí, no serà gens econòmic: des de 61.000 euros.