Mitsubishi ASX 2023: nou model, però vell conegut
La marca japonesa presenta l'actualització del seu SUV, que en essència és un Renault Captur
Mitsubishi ha presentat com serà definitivament la segona generació del seu SUV ASX. I el cert és que el seu disseny pot recordar al d'un altre model que actualment es ven al nostre mercat: el Renault Captur. En efecte, a l'hora de dur a terme la renovació del seu tot camí del segment B la marca asiàtica ha aprofitat al màxim l'aliança Renault-Mitsubishi-Nissan per disposar d'un model connectat i electrificat amb el menor cost possible de desenvolupament.
Com és evident, el nou Mitsubishi ASX fa servir la plataforma CMF-B que ja utilitza el Renault Captur, i a diferència del que acostuma a ser habitual en la majoria de models nous, resulta força més petit que la generació anterior. Ara el nou ASX té una longitud de 4,22 metres (pels 4,36 del model de 2020), una amplada d'1,79 metres (dos centímetres menys) i una altura d'1,56 metres (8 centímetres menys). Tot plegat el fan situar-se de ple al segment dels SUV utilitaris, un segment competidíssim amb models molt ben consolidats com el Seat Arona, el Ford Puma o el Nissan Juke.
Malgrat el disseny exterior és gairebé idèntic al del Renault Captur la marca asiàtica ha incorporat algunes petites diferències, especialment a la part frontal. Ara l'ASX integra el llenguatge de disseny Dynamic Shield, que integra tres franges cromades a la graella frontal i unes óptiques amb tecnologia LED. A la part posterior les diferències son menors, centrant-se principalment en la inscripció de la marca i el model i en la posició de la càmera de l'assistent d'aparcament. Com ja passa en el Captur, està disponible amb sis colors diferents i amb la possibilitat d'equipar el sostre de color negre.
El seu interior també és gairebé idèntic al del model de Renault, destacant especialment la pantalla corresponent al quadre d'instruments digital que pot ser de 4,2 polzades en els acabats d'accés, de 7 polzades en els superiors i de 9,3 en els més equipats. D'altra banda el monitor central és de 7 polzades de sèrie i pot arribar a un màxim de 10". Pel que fa a la resta de l'habitacle, no es produeix cap canvi respecte al Captur: l'espai resulta suficient per a quatre adults (tot i que poden viatjar un total de cinc) i el maleter ofereix una capacitat de 401 litres en les versions microhíbrides.
Motors electrificats amb etiqueta ECO
El principal avantatge de fer servir la mateixa plataforma que el Renault Captur és que el nou Mitsubishi ASX pot disposar de diversos tipus d'electrificació a la seva gamma de motors. El propulsor d'accés, anomenat 100T, és un bloc gasolina turbo d'un litre i tres cilindres que ofereix una potència de 90 CV i un parell màxim de 160 Nm. Però a partir d'aquí tot va hibridat.
La híbridació més modesta correspon al model 130T MHEV, que disposa d'un motor gasolina 1.3 litres que genera 140 CV i 260 Nm de parell si va associat al canvi manual de sis velocitats i 160 CV i 270 Nm de parell en cas que equipi el canvi automàtic de doble embragatge i set relacions. Però el més interessant d'aquest motor és que disposa de l'etiqueta ECO gràcies al seu sistema d'hibridació lleugera de 12 V que li permet recuperar energia en les fases de desacceleració i frenada.
El model 160 HEV és un híbrid tradicional que, a més, es posiciona com el primer model de la marca a Europa que fa servir un sistema híbrid no endollable. Combina un motor de gasolina d'1.6 litres amb dos motors elèctrics per generar una potència conjunta de 145 CV i un parell motor de 148 Nm. Aquest model també llueix l'etiqueta ECO.
Finalment, el model més electrificat de la gamma ASX s'anomena 160 PHEV i, fent servir el mateix propulsor que la versió anterior, disposa d'uns motors elèctrics més capaços i d'una bateria de major capacitat (10,5 kWh) per poder homologar una autonomia en mode 100% elèctric de fins a 49 quilòmetres que li permeten obtenir l'etiqueta 0. La potència d'aquest model és de 160 CV i el parell motor de 144 Nm.
Electrificació a un preu competitiu
El nou Mitsubishi ASX disposa d'un equipament de sèrie en matèria de seguretat molt complet, que inclou elements com el sistema de detecció de vianants, l'alerta de canvi involuntari de carril, el reconeixement de senyals de trànsit o el control de creuer, entre d'altres. A més, també incorpora sensors d'aparcament i càmera posterior.
També resulta destacable el sistema Multi-Sense, que permet escollir entre quatre modes de conducció per modificar la resposta de la potència, la direcció o la tracció per aconseguir la major eficiència possible. Encara no s'han confirmat les tarifes definitives del nou Mitsubishi ASX, de manera que caldrà fixar-se en el preu de partida del seu germà, el Renault Captur: des de 21.900 euros.