Indústria
Suplements22/08/2022

Nio obre una fàbrica a Hongria

La marca xinesa inaugura una nova planta al cor d’Europa amb l’objectiu de fer-se forta al Vell Continent

Ja fa temps que sabem que els fabricants d’automòbils xinesos volen fer-se forts a Europa. Aquest no és un fet casual, ja que després d’haver-se convertit en la fàbrica del món, el gegant asiàtic encara no és el gran dominador del món de l’automòbil, i els grans fabricants tradicionals europeus, japonesos i nord-americans encara conserven l’aura i l’hegemonia de grans dominadors d’aquest sector industrial.

Però el procés d’electrificació dels automòbils, sumat als costos de fabricació, a l’augment de preus de les matèries primeres i de l’energia i a una demanda en retrocés a causa de la pandèmia, la guerra i la inflació han deixat tocat el sector automobilístic europeu. Els xinesos de Nio, lluny d’espantar-se amb l’escenari actual, han vist una oportunitat d’or per a col·locar el seu producte a Europa, una vella aspiració de les marques automobilístiques del gegant asiàtic, que no hem d’oblidar que pràcticament sempre estan controlades de manera més o menys directa pel govern del país.

Cargando
No hay anuncios

Nio ha confirmat en un comunicat que aquest setembre posarà en marxa la planta de Budapest, que ocupa una superfície de més de 10.000 m² i treballarà en la producció d’estacions d’intercanvi de bateries, conegudes com a swap battery, un sistema que permet evitar als conductors la llarga espera per carregar els vehicles elèctrics i que ja fan servir amb èxit alguns fabricants de motocicletes urbanes de zero emissions.

I és que el pla estratègic de Nio passa per vendre cotxes elèctrics a un preu més baix, sense incloure les bateries, i després consolidar una xarxa d’estacions d’intercanvi i càrrega de les bateries que permet als conductors llogar o pagar una subscripció per l’ús i la càrrega de les bateries. D’entrada aquest innovador sistema no s’implementarà a Espanya, ja que Nio ha fixat els seus objectius de creixement de cara a finals d’any als mercats més madurs i amb més poder adquisitiu, on el cotxe elèctric és més present, com ara Alemanya, Dinamarca o Suècia.