El Nissan Leaf es convertirà en un SUV
El popular vehicle elèctric de Nissan es reinventarà en format totcamí per continuar sent competitiu al mercat
![Nissan Leaf](https://static1.ara.cat/clip/ca8e252e-5ce0-4135-8bc1-e18a0a5d0653_16-9-aspect-ratio_default_0.jpg)
El Nissan Leaf va ser un dels primers cotxes elèctrics generalistes del mercat, i durant una pila de mesos va ser el cotxe elèctric més venut del món. De fet, vam poder provar la primera generació del model, apareguda originalment l’any 2010, i també hem pogut provar la segona generació del Leaf, més tecnològica i potent que la primera.
Amb tot, el Leaf és un vehicle que està sent eclipsat pels seus rivals i que ha patit un descens molt notable de les seves vendes. A Nissan ja han reaccionat i la tercera generació del Leaf, que es presentarà en un termini d'un o dos anys, serà un SUV o totcamí, tal com ha confirmat el president de Nissan a Europa, Guillaume Cartier.
El moviment de Nissan pren tot el sentit dins de l’estratègia de la marca atenent a la popularitat dels seus totcamins i crossovers de combustió com els Juke, Qashqai i X-Trail, i complementarà l’oferta de la marca situant el Leaf lleugerament per sota en dimensions i preu del flamant Ariya, la gran esperança elèctrica de la marca.
La tercera generació del Leaf aprofitarà també la plataforma CMF-EV de l’aliança Renault-Nissan-Mitsubishi, que permetrà crear vehicles d’entre 4 i 4,7 metres de llarg, unes mides que encaixen amb el posicionament del Leaf en format SUV. Aquesta plataforma també permetrà encabir-hi bateries de 40, 60 i 87 kWh de capacitat, i permet suportar potències de càrrega de fins a 130 kW en corrent continu.
La tercera generació del Leaf, que continuarà fabricant-se a la planta anglesa de Sunderland, hauria d’arribar definitivament als carrers l’any 2025, coincidint amb l’objectiu de Nissan de disposar d’una gamma totalment electrificada amb versions híbrides endollables i elèctriques pures en aquella data.