Cotxe elèctric

Nissan vol convertir Datsun en la Dacia dels cotxes elèctrics

La marca japonesa busca una sortida comercial per a la seva filial de vehicles assequibles

Datsun Cross
11/05/2022
1 min

Quan Nissan va recuperar la marca Datsun l’any 2013 la idea de l’aleshores cap de l’aliança francojaponesa, Carlos Goshn, era convertir-la en l’equivalent de Dacia en el grup Renault, és a dir, una marca accessible pensada per als països emergents i per donar solucions de mobilitat econòmiques als compradors europeus. Però els plans de Nissan amb la seva filial no van acabar de funcionar i l’esclat de la pandèmia, sumat a l’escassetat de microxips semiconductors, va enfonsar en un 90% la producció de vehicles de la marca. I l’abandonament de mercats emergents com ara Rússia o l’Amèrica Llatina ha acabat de sentenciar el futur de Datsun, que deixarà d’operar a l’Índia, l'últim mercat en què encara funcionava.

Amb tot, la cúpula de Nissan no ha deixat de creure en el potencial de Datsun, una marca històrica amb èxit esportiu i un gran llegat comercial sempre lligada a la seva matriu, i la retirada de Datsun només serà temporal, per preparar el seu reposicionament com a fabricant de vehicles elèctrics accessibles especialment orientat al mercat dels països emergents però que també podria tenir un espai propi dins del mercat europeu. El full de ruta dibuixat per Nissan passa per aprofitar les plataformes i les mecàniques que fan servir els seus cotxes elèctrics Leaf i Ariya o del substitut elèctric de l’actual Micra per crear una gamma pròpia de vehicles elèctrics assequibles per a Datsun en la que serà la tercera reconversió i refundació de la marca.

stats