El perfil
Suplements30/06/2023

“No s’ha de tenir vergonya a preguntar”

Mónica Rodríguez, consellera delegada i cofundadora de Recovo. Lleó, 1992

Un canvi de rumb

Mónica Rodríguez és nascuda a Lleó el 1992, ciutat on va viure tota la seva infantesa. Després d’estudiar allà tant a l’escola com a l’institut, Rodríguez va decidir marxar a Madrid. La realitat és que va optar per començar la carrera de medicina, però al cap d’un any va canviar de rumb per estudiar un doble grau de màrqueting i relacions públiques a la Universidad Europea entre els anys 2011 i 2016. “Quan portava un any i mig a la Facultat de Medicina, em vaig interessar pel món de la comunicació, el disseny i el màrqueting, i, de fet, vaig acabar creant una marca de roba amb una amiga”. Durant la seva etapa com a estudiant, Rodríguez explica que va marxar a l’estranger, primer un any a París, a l’escola de negocis ESCE, i després un altre any a Califòrnia, a UC Irvine. “Mentre estava fora, vaig continuar amb la marca de roba, una etapa que va durar uns cinc anys i de la qual vaig aprendre molt”, apunta ella.

Cargando
No hay anuncios

Pas per la gran empresa

Tal com explica Rodríguez, va ser durant la seva etapa als Estats Units, el 2014, que va tenir la seva primera experiència laboral: “Vaig començar treballant en l’equip de màrqueting digital d’una marca de surf. Em dedicava a gestionar la web, els productes i crear contingut. Allà vaig aprendre el poder de la creació de continguts a l’hora de crear una comunitat de marca”. El 2016, però, Rodríguez va tornar a Madrid per acabar els estudis. En paral·lel al seu retorn, aquell mateix any també va entrar a treballar al departament de màrqueting i vendes de L’Oréal, empresa on va estar fins al 2017. Més tard, el 2018 va passar a l’equip de Bershka com a product manager de la part de comerç electrònic. “Realment va ser una sort passar per aquestes empreses perquè ara, com a emprenedora, és un avantatge haver vist com funcionen internament”, detalla.

Cargando
No hay anuncios

Emprendre amb Recovo

El 2021, però, Rodríguez va decidir apostar per crear el seu propi projecte: “La covid va ser un punt d’inflexió i la veritat és que des de sempre havia tingut clar que acabaria fundant la meva empresa”. El març del 2021, juntament amb dos altres socis, va llançar Recovo, una start-up que fa servir el softwareper posar en contacte marques de roba que tenen excedents tèxtils i altres companyies que volen comprar-ne, un model semblant a un marketplace: “La realitat és que des del primer moment vam tenir molt bona rebuda, especialment a l’estranger, on tenim la majoria de clients, i les marques grans s’han adonat que tenen un problema amb la sostenibilitat. Recovo va néixer perquè les empreses del sector de la moda necessiten una solució”. “És curiós perquè he tingut una trajectòria circular sense saber-ho; vaig crear una marca de roba quan era estudiant i, al final, he acabat creant una empresa de SaaS que es dedica al sector de la moda”, assenyala Rodríguez.

Cargando
No hay anuncios
Lliçons de vida

“Quan et poses a emprendre, no tens ni idea de res. No saps ni per on començar a crear la teva pròpia empresa i és com si comencessis a aprendre-ho tot des de zero. El meu consell per als altres emprenedors sempre és el mateix: no tingueu vergonya de preguntar. No s’ha de tenir por a preguntar de manera humil i amb la voluntat de conèixer. Jo escrivia a altres empreses o persones per demanar consell. Al final acaba sent un gran avantatge per poder aprendre dels millors i fer contactes al teu sector”.

“Per prendre una bona decisió com a empresa, sempre és important socialitzar-la i compartir-la perquè t’ajuda a integrar noves perspectives. No cal fer cas als consells de tothom sempre, però com més informació tinguis, millor”.